آفتاب
با رونمایی سامانه «شاخص» انجام شد؛

دسترسی سیاستگذاران به شاخص‌های ارزیابی علم و فناوری

دسترسی سیاستگذاران به شاخص‌های ارزیابی علم و فناوری

سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری (شاخص) با هدف تسهیل دسترسی سیاستگذاران و پژوهشگران به شاخص‌های پایش ارزیابی علم و فناوری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این سامانه با حضور بهزاد قره‌یاضی، رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) رونمایی شد.

لیلا نامداریان، مجری طرح سامانه «شاخص» در معرفی این سامانه گفت: این سامانه با هدف تسهیل دسترسی سیاستگذاران و پژوهشگران به شاخص‌های پایش ارزیابی علم و فناوری راه‌اندازی شده است. با پالایش شاخص‌های یافت شده با حذف همانندها و ویرایش نام برخی از آنها، ۸۴۵ شاخص، در ۶ بعد و ۳۸ مؤلفه به‌دست آمد.

وی افزود: ابعاد به دست آمده شامل سرمایه انسانی علم، فناوری و نوآوری، انتشارات علمی و اشاعه دانش و فناوری و رقابت‌پذیری، نهادها و محیط علم و فناوری و نوآوری و منابع مالی و سرمایه‌گذاری هستند که شاخص‌ها را در خود جای می‌دهند.

نامداریان خاطرنشان کرد: ۱۸ نهاد درگیر در سامانه پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری لحاظ شده که این نهادها در سه طبقه فرابخشی، مجری و پشتیبانی دسته‌بندی شده‌اند.

کد N1276379

وبگردی