آفتاب

امضای تفاهم‌نامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات فرهنگی

امضای تفاهم‌نامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات فرهنگی

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهردار تبریز تفاهم نامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات فرهنگی هنری منطقه با محوریت شهر تبریز را امضا کردند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توجه ویژه به صنعت فرهنگی، تولید محصولات فرهنگی را با نگاه فناورانه در دستورکار دارد و امضای این تفاهم نامه در این راستا صورت گرفته است.
این تفاهم نامه با اهدافی از جمله برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری، بهره‌گیری از منابع فیزیکی و سخت‌افزاری و حمایت از تأسیس و راه‌اندازی مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شده است.
بر اساس این تفاهم‌نامه، شهرداری تبریز متعهد ‌شد با ایجاد بانک اطلاعات و معرفی نخبگان حوزه فرهنگی، اختصاص مکان‌های لازم برای ایجاد مراکز مختلف فرهنگی و برگزاری همایش‌ها و مسابقات با رویکرد دانش بنیان، با این ستاد همکاری کند.
ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز متعهد شد که ضمن کمک به تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مراکز و پروژه‌های تعریف‌شده و حمایت معنوی از فناوران حوزه‌های فرهنگی و صنایع خلاق، کمک به دانش‌بنیان شدن حوزه صنایع خلاق و حمایت مادی و معنوی از شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز برعهده گیرد.
این تفاهم نامه توسط محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صادق نجفی شهردار تبریز به امضا رسید.
علمی(1)**1023**1834
کد N1275944

وبگردی