آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش:

برنامه‌های اوقات فراغت تابستان با هدف مهارت آموزی برگزار می‌شود

برنامه‌های اوقات فراغت تابستان با هدف مهارت آموزی برگزار می‌شود

تهران-ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری گسترده برنامه ‌های مدیریت اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال با هدف مهارت آموزی و زمینه سازی برای کارآفرینی و اشتغال خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حمیدرضا کفاش در نشست خبری امروز دوشنبه در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌های این معاونت را برای مدیریت اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان سال جاری تشریح کرد.
کفاش سخن خود را با این جمله از شهید باهنر آغاز کرد که در تابستان مدارس تعطیل شود اما آموزش تعطیل نیست.
وی افزود: اوقات فراغت می‌تواند زمان خوبی برای کسب موفقیت‌های زیادی در زندگی باشد. آموزش و پرورش از نظر قانونی یکی از دستگاه‌هایی است که باید برای اوقات فراغت برنامه ‌ریزی کند و صدا و سیما، رسانه‌های جمعی و استانداری‌ ها وظیفه پرکردن اوقات فراغت را برعهده دارند، اما به طور کلی آموزش و پرورش برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه دارد و همه معاونت‌ها به‌ویژه فرهنگی برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند.
کفاش انعطاف‌پذیری را مهم‌ترین تفاوت برنامه‌های اوقات فراغت نسبت به برنامه‌های سال تحصیلی دانست و گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با ذوق و سلیقه خود برنامه‌ها را انتخاب کرده یا تنها در یک یا چند برنامه شرکت کنند و به طور کلی الزامی در این برنامه‌ها نیست، به همین دلیل تلاش کرده‌ایم که برنامه‌ها متنوع باشند، ضمن این که مهارت آموزی هدف اصلی ما در برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی است، به همین دلیل شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت با هدف کارآفرینی و اشتغال» را برای این برنامه‌ها برگزیده‌ایم.
معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش سیاست اصلی در برنامه‌های اوقات فراغت را اهتمام به تربیت اقتصادی دانش‌آموزان با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌ها و سازمان ‌های دولتی و مردم نهاد اعلام کرد و گفت‌: باتوجه به این که شعار امسال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، ما مسئولیت تربیت اقتصادی دانش‌آموزان را برعهده گرفته‌ایم تا بتوانیم دانش‌آموزان کارآفرین و خلاق بار آوریم و این هدف عمده در برنامه‌های اوقات فراغت است.
وی همچنین به راه‌اندازی 25 هزار پایگاه تابستانی برای جذب هفت میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته 21 هزار و 291 پایگاه تابستانی داشته‌ایم که 6 میلیون و 31 هزار و 129 دانش‌آموز در این پایگاه‌ها شرکت کرده‌اند و هر دانش‌آموزی که حداقل در یک برنامه شرکت کند یا به یک اردوی ولو یک روزه برود، در شمار شرکت‌کنندگان خواهد بود.
وی یادآور شد: مراکز استان‌ها را در انتخاب مصادیق برنامه‌ها باز گذاشته‌ایم تا بتوانند با توجه به اولویت‌های بومی خود برنامه‌ها را تدوین کنند.
کفاش، محور برنامه‌های تابستانی را شامل برنامه‌های معرفتی و بصیرتی مانند آموزش قرآن، حفظ و قرائت دانست، ضمن آن که برنامه‌های علمی و پژوهشی را شامل مقاله‌نویسی، شیوه‌های پژوهش، خلاقیت و... خواند و گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز در این حوزه عرضه می‌شود. نشریات الکترونیکی، شعر، داستان، سفالگری، هنرهای نمایسی، فیلم‌های کوتاه و... نیز از جمله محورهای برنامه‌های تابستانی است.
ادامه دارد...
فراهنگ**9157**3053**1027
کد N1275740

وبگردی