آفتاب

15 طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در کشور تعریف شد

15 طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در کشور تعریف شد

کرج -ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: 15طرح برای احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی درکشور تعریف شده است.

به گزارش ایرنا، جهانگیر حبیبی روز یکشنبه در اولین گردهمایی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد
برای احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی که درسالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد، افزود: از مجموع این تعداد طرح، 11 طرح مربوط به وزارت نیرو، سه طرح توسط وزارت جهاد کشاورزی و یک طرح در زمینه بررسی فرونشست زمین درحوزه زمین شناسی اجرا می شود.
وی ادامه داد: سال 84 طرح تعادل بخشی آب زیر زمینی در کشور مورد توجه قرار گرفت اما حمایت نشد لیکن در دولت ' تدبیروامید' شاهد حمایت ویژه از این طرح هستیم که دراین زمینه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری فعالیت بیشتری در شورای عالی آب انجام شده است.
حبیبی خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید برای صیانت از آب ها تلاش کنند که البته در این بخش حمایت عملی دولت را شاهد هستیم و سال گذشته سه هزار میلیارد ریال برای این بخش مهم اختصاص یافت.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران اضافه کرد: عملکرد مثبت دولت دراین زمینه حاکی ازآن است که طرح های تصویبی حامی دارد.
وی اظهار داشت : افت سفره های زیر زمینی آثار مخربی همچون خالی شدن روستاها و برخی شهرهای کشور از سکنه را به دنبال دارد.
حبیبی افزود: امروزدر کشور به فضای غیرسازه نیز فکر می شود و راهی به جز مشارکت مردم نداریم بطوریکه یکی از بهترین فعالیت ها صیانت از منابع ملی استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: الگوهای موفقی در بهره برداری از منابع آبی داریم و طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی به عنوان بخشی از این الگو با همکاری تشکل های مردم نهاد شروع شده است.
وی یادآورشد: با استفاده از تجارب کشورهای پیشرفته و مشارکت مردم در تلاش برای استفاده بهینه از منابع آبی هستیم.
8029/ 6155
کد N1274110

وبگردی