آفتاب

تولیت آستان قدس: حرم امام رضا(ع) پناهگاه همه انسانها است

تولیت آستان قدس: حرم امام رضا(ع) پناهگاه همه انسانها است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: حرم امام رضا(ع) پناهگاه همه انسانها و خانه عموم مردم، حرمی است که باب الله و معبد پروردگار متعال است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر شنبه در جمع گروهی از زیارت اولیها در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر افزود: زیارت واقعی به معنای تلاش انسان برای پیدا کردن راه درست زندگی و درس گرفتن از سیره و معارف امام رضا(ع) است.
وی خطاب به زیارت اولیها در این مجلس گفت: اینکه امروز به این آستان مشرف شده اید دعوت از سوی امام رضا(ع) بوده و هیچ منتی بر شما نیست.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: حرم مطهر رضوی مکان گرفتن تصمیمهای بزرگ و عهد بستن با امام رضا(ع) است که باید در قالب این پیمان راستی، پاکی، امانتداری، پایبندی به ارزشهای الهی و نظام مقدس و بندگی خداوند را در پیش گرفت و با حمایت آن حضرت از خط الهی خارج نشد.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تشرف دو هزار و 809 نفر از زیارت اولیها که تاکنون توفیق زیارت بارگاه منور رضوی نصیب آنان نشده در راستای چهارمین مرحله از 'طرح شمس الشموس' می باشد.
مصطفی خاکسار قهرودی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر رسیدگی به محرومان و مستضعفان تاکید فراوان کرده اند لذا طرح شمس الشموس در دوره تولیت جدید آستان قدس بهار امسال به اجرا درآمده است.
وی بیان کرد: در این طرح زائران و مشتاقانی که تاکنون توفیق زیارت حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) را نداشته اند شناسایی و به زیارت مشرف شدند.
او اظهار کرد: در مرحله چهارم اجرای طرح دو هزار و 809 نفر زیارت اولی و افراد زیر پوشش کمیته امداد از استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شهرها و روستاهای تابعه تهران به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
وی افزود: از این تعداد 90 نفر از خراسان جنوبی، هزار و 849 نفر از استان سیستان و بلوچستان، 150 نفر از استان تهران و باقی آنها افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بودند.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی بیان کرد: این زائران به مدت سه روز در مشهد اقامت دارند و از فیض معنوی زیارت امام رضا(ع) بهره مند می شوند.
7489/1858/1772
کد N1272474

وبگردی