آفتاب

توافقات ایران و ترکیه در زمینه آموزش عالی اجرایی می‌شود

توافقات ایران و ترکیه در زمینه آموزش عالی اجرایی می‌شود

ایلنا: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر یک روزه خود به آنکارا و دیدار با برخی مسئولان آموزش عالی این ترکیه گفت: توافقات تهران و آنکارا در زمینه آموزش عالی اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، فرهادی در خصوص تفاهم نامه منعقده با مسئولان آموزش عالی ترکیه اظهار داشت: تفاهم نامه ای با طرف ترکیه در زمینه همکاری های علمی، فناوری و آموزشی خصوصا آموزش عالی در ماه قبل در جریان دیدار دکتر روحانی از آنکارا به امضا رسید و ما در دیدار با رئیس سازمان آموزش عالی این کشور در زمینه مشخص کردن برنامه عمل این تفاهم نامه گفت وگو کردیم.

وزیر علوم افزود: جلسه ای با حضور همکاران مان در کمیته مشترک در زمینه کارهایی که باید انجام شود تشکیل شد و در این جلسه در زمینه کارهایی از قبیل اعزام متقابل دانشجو در رشته های مختلف، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، تاسیس متقابل کرسی های زبان فارسی و ترکی در ترکیه و ایران، تحقیقات مشترک و برگزاری سمینارها و کنفرانس ها بررسی شد.

فرهادی در ادامه گفت: این اقدامات در دو عرصه کوتاه مدت و بلند مدت از جمله تحصیلات تکمیلی مشترک و همچنین تاسیس یک موسسه مطالعاتی تحقیقاتی علوم انسانی مشترک بین دو کشور در ترکیه و نیز برگزاری دوره های تحقیقاتی مشترک و همکاری در زمینه فناوری و نوآوری است.

وی همچنین در زمینه نظارت بر نحوه اجرای توافقات گفت: ما یک کمیته نظارت بر همکاری های علمی داریم که به طور مشترک تشکیل جلسه می دهند و در سطح عالی نیز وزرا هر سال با یکدیگر دیدار و با ارزیابی بر اجرای عملی تفاهم نامه نظارت خواهند کرد.

گفتنی است؛ فرهادی در جریان سفر خود به آنکارا علاوه بر دیدار با وزیر آموزش ملی ترکیه، در اولین روز کاری وی در بعد از تصدی مقام وزارت ، با یکتاسراج رئیس سازمان آموزش عالی ترکیه دیدار و در سمینار نقش دانشجویان ایرانی نظام آموزش عالی ترکیه در گسترش روابط ایران و ترکیه در آنکارا شرکت کرد.

کد N1272375

وبگردی