آفتاب

درگیری کشتی گیران روس بر سر حضور درالمپیک پای پلیس را به سالن کشتی کشاند

درگیری کشتی گیران روس بر سر حضور درالمپیک پای پلیس را به سالن کشتی کشاند

تهران- ایرنا- رقابت دو کشتی گیر روس برای حضور در بازیهای المپیک ریو به نمایندگی از کشورشان به زدوخورد و در نتیجه دخالت پلیس ضد شورش روسیه منجر شد.

به گزارش ایرنا از منابع خبری، در رقابتهای قهرمانی کشتی روسیه در یاکوتسک، در وزن منهای 57 کیلوگرم، 'ویکتور لبدوف' از منطقه یاکوتا، 'اسماعیل موسوکایف' از داغستان را شکست داد.
بعد از این مسابقه درگیری آغاز شد و تلویزیون دولتی روسیه نشان داد که مربیان و هواداران موسوکایف با لبدوف (دارنده دو مدال طلای جهان) درگیر شدند. در پی این ماجرا پلیس ضدشورش برای توقف درگیری وارد عمل شد.
فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرد که تمام کشتی گیران داغستان، در اعتراض این رقابت ها را تحریم کردند و در نتیجه بازنده اعلام شدند.
موسوکایف به خبرگزاری تاس روسیه گفت که هیچ درگیری رخ نداد و او فقط به داوری بد مسابقه واکنش نشان داد.
وی در این باره گفت: من لبدوف را هل دادم. احساس بدی داشتم. گویا او واقعا پیروز میدان شده بود.
ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه ضمن ابراز نگرانی از این حادثه گفت: با کشتی گیران در باره افزایش خشونت در مسابقات دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
براساس تصمیم، مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه، تیم داوری این مسابقه شامل آناتولی کوالیف، آشوت خاچاطوریان از ارمنستان، باتار از مغولستان و یک داور دیگر از قضاوت در مسابقات کنار گذاشته شدند.
از دیگر اتفاقات رقابت های قهرمانی کشتی آزاد روسیه می توان به شکست نریمان اسرافیلوف مقابل جمال اوتار سلطانوف (دارنده مدال طلای المپیک) و برتری بوگومایف مقابل سلطانوف اشاره کرد.
در وزن غیر المپیکی 70 کیلوگرم نیز زائور بیک سی داکوف با برتری مقابل رادیک والیف به مقام نخست رسید. در این وزن ایدوس گینیاتولین و آلبیک آکبایف مشترکا سوم شدند.
در وزن 74 کیلوگرم انور گدویف دارنده مدال برنز جهان در سال 2015 در دیدار فینال موفق شد با شکست دنیس چارگوش قهرمان جهان به مقام قهرمانی برسد و آتساماز ساناکوف و هوسیف سویانچایف مشترکا به مقام سوم رسیدند.
شکست کاخابر هوژبتی مقابل دنیس چارگوش و حبیب باتیروف مقابل آقایف از نتایج مهم کشتی های این وزن بود.
این مسابقات امروز و فردا (یکشنبه) پیگیری می شود.
ورزشی**1210**1584
کد N1272349

وبگردی