آفتاب
رئیس سازمان امور اراضی کشور:

امسال مشکل اسناد 200هزار هکتار زمین های کشاورزی ملی برطرف می شود

امسال مشکل اسناد 200هزار هکتار زمین های کشاورزی ملی برطرف می شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: طبق برنامه می خواهیم تا پایان امسال زمینه رفع مشکل اسناد تداخلات بیش از 200 هزار هکتار زمین کشاورزان از اراضی ملی را برطرف و اسناد آنها را صادر کنیم.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «قباد افشار» در گردهمایی دو روزه قوانین و مقررات رفع تداخلات در اراضی ملی، دولتی و مستثنیات، با بیان اینکه حفظ حقوق متقابل مردم و دولت به ‌ویژه حقوق مالکیتی کشاورزان از جمله مهم‌ترین وظایف سازمان امور اراضی کشور است افزود: سال گذشته 30 هزار هکتار اراضی کشاورزان رفع تداخل شد.

** اختلافات مالکیتی کشاورزان و دولت پس از 50 سال حل می شود
خلیل آقایی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی نیز در این رابطه گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی مصمم اند، اختلافات مالکیتی بین کشاورزان و دولت و تداخلات اراضی ملی و مستثنیات را که پیشینه 50 ساله دارد به‌سرعت و درون وزارتخانه برطرف کنند تا مراجعه به مراجع قضایی و دادگاه ها کاهش یابد.
بنابراین گزارش، در این گردهمایی دو روزه قوانین و مقررات رفع تداخلات در اراضی ملی،‌ دولتی و مستثنیات، تشریح قوانین و مقررات منابع ملی و حقوقی مرتبط با رفع تداخلات، بررسی عملکرد واگذاری در اراضی شیبدار و موارد مربوط به کاداستر(نقشه برداری) اراضی کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین ارائه گزارش اقدامات رفع تداخلات انجام شده توسط استان ها، ارائه مطالب مرتبط با قانون حفظ کاربری اراضی، زراعی و باغ ها از دیگر موارد مطرح شده در این گردهمایی بود.
اقتصام**9186 ** 2023
کد N1272114

وبگردی