آفتاب

سرریزسیگنال تلفن همراه کشورهای همسایه برطرف می شود

سرریزسیگنال تلفن همراه کشورهای همسایه برطرف می شود

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی جنوب شرق کشور گفت: سرریز سیگنال اپراتورهای تلفن همراه کشورهای همسایه در کوتاه ترین زمان برطرف می شود.

محسن قاسمی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:این اقدام براساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شامل بحرین ، کویت ، عمان وامارت متحده عربی که درسال گذشته منعقد شد، اجرایی می شود.
وی ادامه داد: استان های مرزی مانند هرمزگان و سیستان وبلوچستان که در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته اند به واسطه اینکه محیط دریا مانند مسیر انتقال سیگنال فرکانسی عمل می کند با سرریز سیگنال های فرکانسی مواجه هستند.
مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جنوب شرق کشور ابراز داشت: کنترل سرریز سیگنال های تلفن همراه در برنامه های آینده این اداره کل گنجانده شده است و امید می رود روزی بدون وجود این سرریزها برسد.
قاسمی در خصوص ورود سیگنال های رادیو و تلویزیونی کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشور نیز گفت: سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران متولی صوت و تصویر در کشور است و اگر نیازی در این زمینه وجود دارد آن سازمان باید درخواست کننده باشد.
وی اشاره کرد: هرچند رفع تداخل سیگنال فرکانسی ارتباط چندانی با استفاده تلفن همراه از اپراتور کشورهای همسایه ندارد ولی هموطنان مرز نشین و مسافرانی که وارد این مناطق می شوند برای آنکه هزینه برقراری ارتباط های بین الملل ناخواسته را پرداخت نکنند انتخاب اپراتور گوشی همراه خود را بر روی حالت دستی قرار دهند.
مدیل کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جنوب شرق کشور اظهار داشت: مسافران و ساکنان مناطق مرزی و به خصوص جزایر بر روی تلفن همراه خود علامت اپراتور کشورهای دیگر را می بینند که پس از دریافت صورتحساب تلفن همراه شان با رقم های غیر معمول و بالای هزینه تلفن همراه روبه رو می شوند.
قاسمی اشاره کرد: برخی از هموطنان و مرزنشینان بدون دانستن اینکه علت این هزینه ها ؛ رومینگ تلفن همراه شان با اپراتور های کشور همسایه است به اپراتور خود اعتراض کرده و خواستار اصلاح قبض تلفن همراه می شوند و یا اینکه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکایت می کنند.
اکنون با جستجوی دستی شبکه تلفن همراه به طور معمول کدهایی با توجه به نوع سیم کارت افراد ظاهر می شود که مشترک باید اپراتور مربوطه را انتخاب کند.
کدهای اپراتور های مختلف تلفن همراه کشور شامل همراه اول IR 432 11 ، ایرانسل IR 432 35 ، رایتل IR 432 20 ، تالیا IR 432 32 ، تلفن همراه روستایی IR 432 70، ایرافون IR 432 90 ، اپراتور کیش IR 432 14 و کوه نور IR 432 71 است.
امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت صوت، دیتا وپیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با استفاده از شبکه های تلفن همراه کشور مقصد را سرویس رومینگ بین الملل می گویند.
3219/6048 /1484
کد N1271414

وبگردی