آفتاب
حاشیه های افتتاحیه مجلس دهم؛

فرش قرمز بهارستان برای مجلس اولی ها/ افزایش لحظه به لحظه میهمانان

فرش قرمز بهارستان برای مجلس اولی ها/ افزایش لحظه به لحظه میهمانان

نشست افتتاحیه مجلس دهم در حالی تا دقایقی دیگر آغاز می شود که میهمانان خارجی و داخلی به تدریج در حال ورود به صحن علنی خانه ملت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا دقایقی دیگر در محل ساختمان مجلس شورای اسلامی در بهارستان آغاز می شود.

در آستانه آغاز مراسم مسئولان کشوری و لشگری از قوای سه گانه و برخی نمایندگان ادوار مجلس در حال ورود به صحن علنی مجلس شورای اسلامی هستند.

از جمله میهمانان می توان به سردار سرلشگر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشگر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور نیروهای مسلح، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، امین حسین رحیمی رئیس دیوان محاسبات، سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی و علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی و اشاره کرد.

بیژن زنگه وزیر نفت، امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی جانشین فرماده کل ارتش، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، مجید انصاری معاون امور مجلس رئیس جمهور، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی و محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم از دیگر شخصیت هایی هستند که تا این لحظه وارد صحن علنی مجلس شده اند.

سفرای خارجی نیز از دیگر میهمانان مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

از جمله نکات برجسته مراسم امروز پهن کردن فرش قرمز در تمام راهروی مجلس حتی راهروهای مسیر تردد خبرنگاران است.

تمهیدات امنیتی و انتظامی برگزاری مراسم امروز از دیگر نکات برجسته افتتاحیه مجلس دهم است؛ تا جایی که به دلیل تعطیلی ایستگاه متروی بهارستان، مسافرانی که مقصد آنها این ایستگاه است مجبورند از ایستگاه قبل یا بعد از آن استفاده کنند.

با وجود افزایش لحظه به لحظه میهمان ویژه مراسم و پر شدن صندی های میهمانان، بخش قابل توجهی از صندلی های نمایندگان که مخصوص منتخبان دوره دهم است هنوز خالی است و نمایندگانی که تا این لحظه وارد مجلس شده اند نیز عموما به دید و بازدید و روبوسی مشغول هستند.

حضور برخی نمایندگان ادوار مجلس و نشستن آنها در جایگاه میهمان ویژه نیز از دیگر نکات جالب توجه مراسم امروز است که از جمله آنها می توان به محمدرضا باهنر نمایده هفت دوره مجلس و نایب رئیس مجالس هفتم تا نهم اشاره کرد.

قرار است پس از آغاز مراسم افتتاحیه و ارائه گزارش وزیر کشور و قرائت سوگندنامه، پیام مقام معظم رهبری نیز قرائت شود.

انتخاب هیات رئیسه سنی مجلس، برنامه آخر نشست افتتاحیه خواهد بود.

 

ادامه دارد...

کد N1271250

وبگردی