آفتاب

تظاهرات در بغداد علیرغم هشدارهای امنیتی/شلیک گاز اشک آور

تظاهرات در بغداد علیرغم هشدارهای امنیتی/شلیک گاز اشک آور

علیرغم هشدار مقامات امنیتی نسبت به عدم هرگونه تجمع یا تظاهرات، شماری از عراقی ها روز جمعه در میدان التحریر بغداد تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، علیرغم هشدارهای امنیتی و درخواست روز پنج شنبه عملیات بغداد برای خودداری از هرگونه تجمع یا تظاهرات، صدها عراقی امروز (جمعه) در میدان التحریر بغداد تظاهرات کردند.

در همین راستا نیروهای امنیتی عراق برای پراکنده کردن تظاهرات کنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند. گفته می شود ۶ تظاهرات کننده عراقی زخمی شده اند.

یک منبع در پلیس عراق اعلام کرد که تظاهرات کنندگان در میدان التحریر در مرکز بغداد قصد داشتند وارد منطقه سبز پایتخت شوند. این منبع اظهار داشت که گروهی از تظاهرات کنندگان قصد داشتند از طریق پل جمهوری وارد منطقه سبز بغداد شوند.

از سوی دیگر دفتر رسانه ای حیدر العبادی نخست وزیر عراق از کنترل اوضاع میدان التحریر توسط نیروهای امنیتی و پیگرد عوامل نفوذی در میان تظاهرات کنندگان خبر داد. یک منبع امنیتی پیشتر از حمله عوامل نفوذی در میان تظاهرت کنندگان به نیروهای امنیتی که مسئولیت حفظ امنیت تظاهرات کنندگان را برعهده داشتند خبر داده بود.

حیدر العبادی روز پنج شنبه خواسته بود به دلیل درگیر بودن نیروهای امنیتی به عملیات آزادسازی فلوجه، تظاهرات روز جمعه به وقت دیگری موکول شود.

در همین حال منابع آگاه از ترک میدان التحریر توسط شماری از تظاهرات کنندگان خبر داده و در عین حال اعلام کردند که برخی دیگر از تظاهرات کنندگان همچنان در میدان التحریر حضور دارند.

کد N1270935

وبگردی