آفتاب
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان:

مجلس جدید از مجلس گذشته قوی تر است

مجلس جدید از مجلس گذشته قوی تر است

زاهدان- ایرنا- امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: مجلس جدید به سبب برخورداری از تنوع به عنوان مایه پیشرفت و ترقی ، در مقایسه با مجلس گذشته قوی تر است که این خود موجب امیدواری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان اظهار داشت: متاسفانه در مجلس گذشته مشکلات حزبی و جناحی پر رنگ بود که امیدواریم مجلس جدید شورای اسلامی بتواند با دوراندیشی و سعه صدر که در شان ملت بافرهنگ و متمدن ایران است به وظایفش بهتر و بیشتر عمل کند و به دور از مسایل جناحی در راستای منافع ملی و جهانی فعالیت داشته باشد.
وی اظهار داشت: ما از مجلس جدید انتظار داریم در هیات رئیسه حداقل یک نفر اهل سنت حضور داشته باشد که این مساله برای وحدت جهان اسلام و اینکه به جهانیان نشان دهیم در کشور ما هیچ فرقی بین شیعه و سنی و اندیشه های مختلف وجود ندارد یک ضرورت است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: امیدواریم مجلس جدید شورای اسلامی کارش را با قوت آغاز کند و بتواند علاوه بر حل بسیاری از مشکلات گذشته ، کارهای خوب دیگری که به عزت ایران اسلامی در سطح جهانی بینجامد انجام دهد.
وی با اشاره به آغاز به کار مجلس جدید خبرگان رهبری اظهار امیدواری کرد: این مجلس نیز در عمل به وظایف قانونی خودش موفق باشد و خدمات ارزشمندی برای ملت ایران انجام دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ویژه اقتصادی منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و افزود: چابهار امروز نه تنها پیشانی اقتصاد سیستان و بلوچستان به شمار می رود بلکه در حال تبدیل شدن به پیشانی اقتصاد کشور است.
اسماعیل زهی ادامه داد: توجه ویژه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید به چابهار این منطقه را تبدیل به منطقه آزاد بسیار بزرگی کرده است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: بندر تجاری چابهار تنها منطقه ای است که به خاطر اتصال به اقیانوس هند بر سایر بنادر تجاری برتری دارد و همین امر توجه بیشتر دولت به این منطقه را به دنبال داشته است.
وی به 14 خرداد سالروز ارتحال امام راحل(ره ) اشاره کرد و گفت: قیام امام خمینی (ره) تحول بزرگی در جهان به وجود آورد که در بیداری کشورهای اسلامی و غیر اسلامی تاثیر زیادی داشت.
3213 / 6081/6070
کد N1270785

وبگردی