آفتاب
مدیر مجموعه کاخ موزه نیاوران در گفت‌وگو با ایلنا؛

تبادلات فرهنگی باعث افزایش دوستی بین‌ ملت‌ها می‌شود

تبادلات فرهنگی باعث افزایش دوستی بین‌ ملت‌ها می‌شود

ایلنا: رئوف بیان کرد: تلاش داریم با حضور درجامعه فرهنگی جهانی و دعوت از آن‌ها، تبادلات فرهنگی را افزایش دهیم چراکه این کار باعث دوستی بین‌ ملت‌ها می‌شود

به گزارش ایلنا، سید رحمت‌اله رئوف (مدیر مجموعه کاخ موزه نیاوران) در حاشیه برنامه شب هنر اسپانیا اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری تبادل فرهنگ‌ها است که امروز کشور و سفیر اسپانیا درخواست کردند که شب هنر اسپانیا در کاخ نیاوران برگزار شود و با توافق مجموعه و اهدافی که دولت در جهت تبادل فرهنگی با همه کشورها دارد این برنامه را در این‌مکان برگزار کردیم.

او ادامه داد: قصد داریم فرهنگ کشورمان را نیز با برگزاری چنین برنامه‌هایی در کشورهای دیگر انتقال دهیم چراکه تبادل فرهنگی باعث می‌شود دوستی بین ملت‌ها توسعه پیدا می‌کند.

او با اشاره به ادامه این همکاری‌ها در کشور اسپانیا گفت: تبادل فرهنگی ایران و اسپانیا از مدت‌ها پیش در جریان بوده که متاسفانه مدتی به آن پرداخته نشده، اما قصدداریم این برنامه‌ها را دوباره گسترش دهیم. سفیر اسپانیا نیز ابراز آمادگی برای اجرای برنامه‌های مشترک در ایران و اسپانیا کردند.

رئوف بیان کرد: تلاش داریم با حضور درجامعه فرهنگی جهانی و دعوت از آن‌ها، تبادلات فرهنگی را افزایش دهیم چراکه این کار باعث دوستی بین ملت‌ها می‌شود.

 مدیر مجموعه کاخ‌موزه نیاوران با اشاره به سفر پورفسور هنگز (رئیس شورای بین‌المللی موزه‌ها، ایکوم) به تهران گفت: بازدید از موزه‌ها و فعالیت‌هایی که درحوزه‌های فرهنگی کشور داریم تحسین رئیس شورای بین‌المللی موزه‌ها را برای ما همراه داشت.

او با اشاره به اینکه ضعف انعکاس خبری این موزه‌ها بر عهده ما است، افزود: ما به عنوان متولی اجرای برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ها باید تلاش کنیم  انعکاس خبری بیشتری برای شناسایی ایران درعرصه جهانی داشته باشیم چراکه با معرفی فضای فرهنگی کشور می‌توانیم فضایی را که علیه جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ایجاد شده برطرف کنیم.

مدیر مجموعه کاخ موزه نیاوران با اشاره به برنامه‌های مشابه در گذشته گفت: سفیر بلغارستان نیز ابراز تمایل داشتند تا شبی را نیز به هنر این کشور در این کاخ موزه اختصاص دهیم.

کد N1270451

وبگردی