آفتاب

آتش سوزی در مجتمع مسکونی مهار شد/ نجات ۳۰ شهروند

آتش سوزی در مجتمع مسکونی مهار شد/ نجات ۳۰ شهروند

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ۲۰ واحدی در جاده ورامین خبر داد و گفت: در این آتش سوزی ۳۰ شهروند نجات پیدا کردند.

سید جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات عملیات مهار شعله های آتش در مجتمع مسکونی شهرک ارغوان واقع در جاده ورامین گفت: ساعت ۷ و ۹ دقیقه صبح امروز وقوع آتش سوزی در این مجتمع مسکونی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام شد و بلافاصله ماموران سه ایستگاه به همراه بالاتر، تشک نجات و خودروهای تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشخص شد در یک مجتمع مسکونی چهار طبقه ۲۰ واحدی در طبقه دوم یک واحد ۶۰ متری به دلیل نامعلومی دچار حریق شده و دود زیادی ساختمان را فرا گرفته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: تعدادی از ساکنان در داخل ساختمان محبوس شده بودند که آتش نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات ایمنی با هدایت محبوس شدگان به طبقات فوقانی و پشت بام عملیات برای رسیدن به کانون آتش و خاموش کردن شعله ها را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: بعضی از ساکنان ساختمان نیز خودشان را برای جلوگیری از دود گرفتگی به پشت بام و راه پله های منتهی به طبقات فوقانی رسانده بودند که پس از اطفای حریق و تخلیه دود، ۳۰ زن و مرد و کودک به سلامت از میان شعله های آتش به بیرون ساختمان هدایت شدند.

ملکی ادامه داد: در این حادثه سه نفر دچار دودگرفتگی شده بودند که به صورت سرپایی مداوا شدند. در ساعت ۸ و ۲۲ دقیقه مهار شعله های آتش به اتمام رسید و آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل و لکه گیری آتش سوزی محل حادثه را برای بررسی کارشناسانه در اختیار کارشناسان علت یاب سازمان آتش نشانی قرار دادند.

کد N1269480

وبگردی