آفتاب

چیزی از اندوخته شورای عالی برای ساخت ساختمان باقی نمانده‌است

چیزی از اندوخته شورای عالی برای ساخت ساختمان باقی نمانده‌است

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه برای ساخت ساختمان این نهاد نیازی به مصوبه شورای شهر نیست، گفت: چیزی از اندوخته ما برای ساخت این ساختمان باقی نمانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در حاشیه اجلاس امروز شورای عالی استان‌ها و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس قانون برای تدوین بودجه شهرداری؛ وزارت کشور چارچوبی را اعلام کرده که تنها مربوط به نحوه تبیین بودجه است و ارتباطی با تعیین مقدار آن ندارد.

وی ادامه داد:‌ برای شوراها کف و سقفی تعیین می‌کنند که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است. لذا قصد داریم طرحی را به مجلس ارائه دهیم که براساس آن زمانی که شوراها بودجه شهرداری را می‌نویسند؛ بودجه خود را نیز نوشته و ارائه دهند و چگونگی و تناسب آن را شورای عالی استان‌ها تعیین کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین درباره زمینی که قرار است به این نهاد واگذار شود، گفت: ما مصوبه شورای شهر تهران را برای این زمین می‌گیریم همچنین از طریق سازمان زمین شهری می‌توانیم زمین مورد نیاز را تامین کنیم.

چمران ادامه داد: برای ساخت و ساز در این زمین می‌توانیم از اعتباراتی که شهردار تهران قول آن را داد و نیز از اعتبارات شورای عالی استفاده کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه برای ساخت ساختمان در این زمین نیازی به مصوبه شورای شهر نیست، اظهار کرد: ما اندوخته‌ای برای ساختمان‌سازی داشتیم که خرج شده و چیزی از آن باقی نمانده است.

چمران درخصوص بودجه سال 95 نیز گفت: مبلغ این بودجه 20 میلیارد تومان است که فکر می‌کنم بیش از 70 درصد آن محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 100 درصد بودجه تخصیص یافته محقق شد هرچند که مقدار آن در بودجه سال جاری کمتر است.

کد N1269440

وبگردی