آفتاب
وزیر صنعت خواستار شد؛

تدوین الگوی جدید حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی

تدوین الگوی جدید حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید بتواند الگوی جدید از کار، تولید و حمایت از تولیدات داخلی و مصرف کالای ایرانی در جامعه تدوین نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نعمت‌زاده گفت: تدوین نقشه راه برتری تمدن نوین اسلامی ایرانی، بعنوان بالاترین سند برنامه‌ای عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، باید مورد اجماع و زمینه‌ساز سبک زندگی اسلامی باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مباحث توسعه افزود: آرمان‌هایی که در قالب این الگوی به آن برسیم باید با  مبانی اسلام و فرهنگ و تاریخ‌ ایران  همخوانی داشته باشد. هر چند نقاط مثبت و منفی در تاریخ ایران بسیار است در مسایل عدالت‌خواهی و آزاداندیشی نقاط درخشانی داریم که می‌توانیم به آن افتخار کنیم.

وی  با تاکید بر لزوم توجه به معانی  الگو اظهار داشت: باید بین معنی الگو  از نظر ظاهری و عمقی تفکیک قائل شویم چرا که  ازنظر ظاهری الگوهای مصرف، تغذیه، الگوی حکومت‌داری و اقتصاد باید بر مبانی تعالیم اسلامی مورد توجه قرار گیرد اما اینکه در این زمینه‌ها چطور عمل کنیم اشاره به معنی عمقی الگو دارد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی، طراحی برنامه‌های بلندمدت و استفاده از تجربیات نخبگان کشور را موثر در روند پیشرفت انقلاب اسلامی دانست و گفت: مطرح شدن ایده پیشرفت در مقابل سنت و ظهور دیدگاه‌های نواندیش مثل مذهب پروتستان در مقابل کاتولیک و  آزادی‌های فردی در مقابل دیکتاتوری‌ها، شاخص‌هایی در دنیا برای اندازه‌گیری بوجود آورد که چه بسا در قرن آینده با واژه‌های جدیدتری از رشد جایگزین شود.

کد N1268303

وبگردی