آفتاب

مرزبانان دریایی لیبی 550 مهاجر غیر قانونی را بازداشت کردند

مرزبانان دریایی لیبی 550 مهاجر غیر قانونی را بازداشت کردند

تهران- ایرنا- مرزبانان دریایی لیبی موفق شدند در دور دوم عملیات رهگیری مهاجران غیر قانونی که طی دو روز گذشته صورت گرفته است، حدود 550 مهاجر را که از طریق دریا قصد داشتند خود را به اروپا برسانند، بازداشت کردند.

این مقام نظامی لیبی گفت:‌'مهاجران پس از بازداشت به مقامات مبارزه با مهاجرت غیرقانونی تحویل داده شدند و سپس در مراکز اسکان آوارگان منتقل شدند.'
لیبی که در فاصله 300 کیلومتری ایتالیا در آن سوی دریای مدیترانه قرار گرفته همواره در نظر پناهجویان به عنوان سکویی برای رسیدن به اروپا به شمار رفته است.
قاچاقچیان انسان در پی نابسامانی ناشی از سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی در سال 2011 سوداگری پر سود خود را تشدید کرده‌اند.
سازمان بین‌المللی مهاجرت چندی پیش در آخرین گزارش خود درباره سیل بی رویه ورود مهاجران غیر قانونی از طریق مرزهای دریایی این کشور به ایتالیا وسپس به کشورهای اروپایی هشدار داد.
براندازی معمر قذافی رهبر پیشین این کشور با کمک بمباران های هواپیماهای آمریکایی و برخی همپیمانان اروپایی اش در سال 2011 با خلاء قدرت و آشوب روبروست و این موضوع، این کشور پاره پاره شده را به محل خوبی برای قاچاقچیان انسان به منظور انتقال مهاجران از سراسر آفریقا به ایتالیا تبدیل کرده است.
خاورم**9041**1579
کد N1266536

وبگردی