آفتاب

هفت سند همکاری بازرگانی بین ایران و چین امضا شد

هفت سند همکاری بازرگانی بین ایران و چین امضا شد

تهران- ایرنا- سازمان توسعه تجارت ایران، شورای تشویق تجارت بین المللی چین، اتاق بازرگانی استان «ججیانگ» و بخش خصوصی ایران و چین هفت سند همکاری امضا کردند.

به گزارش بعد از ظهر سه شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، بر این اساس جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین تلاش های خود را برای ارتقای روابط تجاری و سرمایه گذاری افزایش می دهند.
در این همایش، هفت سند همکاری در تهران به امضا رسید که دو سند بین سازمان توسعه تجارت با شورای توسعه تجارت چین و اتاق بازرگانی ججیانگ چین برای همکاری در زمینه‌های مختلف و پنج سند همکاری نیز بین بخش خصوصی دو کشور امضا شد.
نمونه سند همکاری بین اتاق بازرگانی ایران و چین با اداره حقوقی شورای تشویق بین‌الملل چین امضا شد که بر پایه آن برای رفع اختلاف تجاری ایران و چین میانجیگری می‌کند.
پیش از این، بازرگانان دو کشور برای حل اختلاف های تجاری باید راه‌های پیچیده‌ای را طی می‌کردند.
سند دیگر بین اتاق مشترک ایران و چین و اتاق مشترک ججیانگ امضا شد تا توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری بین دو کشور پیگیری شود.
همچنین قرارداد بین شرکت‌های ایرانی و چینی در زمینه تولید لامپ‌های ال.یی.دی «LED» و تولید لوازم اپتیک کمک آموزشی و نورافکن (پروژکتور) امضا شد.
در همایش همکاری‌های تجاری و نشست بازرگانان ایران و چین که با همراهی هیات استان ججیانگ در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، «یوان رانگ ژیانگ» معاون کمیته دایمی کنگره خلق چین در استان ججیانگ، «وانگ ژین ژن» معاون رییس شورای تشویق تجارت بین‌الملل چین (CCPIT)، «پانگ سین» سفیر چین در تهران، «اسد‌الله عسگراولادی» و «مجیدرضا حریری» رییس و نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین و نمایندگان شرکت‌های خصوصی ایران و چین حضور داشتند.
اقتصام**9186**1961
کد N1266232

وبگردی