آفتاب

محسن رضایی: شواهد، گویای زنده بودن احمد متوسلیان است

محسن رضایی: شواهد، گویای زنده بودن احمد متوسلیان است

بروجرد - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص وضعیت احمد متوسلیان فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در جنگ ایران و عراق که در لبنان ربوده شده است، گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد احمد متوسلیان زنده است.

احمد متوسلیان یزدی فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌ الله (ص) در جنگ هشت ساله ایران و عراق بود که در سال 1361به همراه سه تن دیگر در لبنان ربوده شدند.
به گزارش ایرنا، محسن رضایی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در بروجرد افزود: ما زیر بار شایعات ضد و نقیض نمی رویم و احمد متوسلیان را سالم می خواهیم.
وی اظهار کرد: تلاش های ایران برای یافتن سرنخی از متوسلیان همچنان ادامه دارد؛ هرچند اخبار ضد و نقیضی شنیده می شود ولی ایران زیر بار این شایعات نمی رود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم روشن شدن وضعیت احمد متوسلیان افزود: وزارت امورخارجه و سازمان اطلاعات با تمام تلاش در حال جستجو برای یافتن سرنخی از حاج احمد متوسلیان هستند.
خودروی حامل مسئولان سیاسی و نظامی ایران از جمله احمد متوسلیان در ۱۴ تیرماه ۱۳۶۱ توسط فالانژیست ‌ها در خاک لبنان متوقف و توسط نیروهای رژیم صهیونیستی ربوده و گروگان گرفته شدند.
«سمیر جعجع» یکی از رهبران فالانژها پس از آزادی از زندان اعتراف کرد« گروگان‌ های ایرانی به نیروهای وی تحویل داده شده و سپس توسط آنان کشته شده ‌اند» ولی مقامات ایرانی این ادعا را مشکوک دانسته ‌اند.
حاج احمد متوسلیان فرمانده عملیات الی بیت المقدس بود که به آزادسازی خرمشهر منجر شد.
پیشکسوتان و رزمندگان بروجردی دفاع مقدس دوشنبه شب به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حسینیه اهل البیت(ه) بروجرد گردهم آمدند.
7190/3022*شبس*1613
کد N1264859

وبگردی