آفتاب

تفرجگاه های ساحلی دریای مدیترانه، هدف داعش در تابستان آینده

تفرجگاه های ساحلی دریای مدیترانه، هدف داعش در تابستان آینده

بیروت – ایرنا – 26 ماه ژوئن سال 2015، حمله خونین گروه تروریستی تکفیری داعش به تفرجگاهی در ساحل شهر سوسه تونس به کشته شدن 38 گردشگر خارجی و زخمی شدن 39 تن دیگر منجر شد.

« ابویحیی القیروانی» تروریست تکفیری عضو داعش وارد تفرجگاه ساحلی شهر سوسه شد و با تیراندازی و انفجار نارنجک در میان 250 گردشگر خارجی ، عملیات تروریستی خود را شروع کرد و تا اینکه هنگام خروج از در اصلی هتلی توسط نیروهای پلیس تونس به هلاکت رسید.
به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی السفیر نوشت که به نظر می رسد، داعش تصمیم دارد در فصل تابستان امسال هم این سناریو را در سواحل کشورهای حوزه دریای مدیترانه از جمله اروپائی تکرار کند.
بخش رسانه ای گروه تروریستی تکفیری داعش در استان حمص سوریه نوار ویدئویی از یک واحد وابسته به خود را پخش کرد.
این نوار نشان می دهد، عناصر مسلح داعش که به سلاح کلاشینکوف مجهز هستند سوار بر قایق های تندرو سرگرم انجام رزمایش های نظامی ویژه در دریاچه « قطنیه» نزدیک شهر حمص سوریه هستند.
السفیر نوشت : با انتشار این نوار، کارشناسان امنیتی ناقوس خطر را به صدا در آورده و هشدار داده اند که گردشگران در تابستان آینده به ویژه در سواحل کشورهای فرانسه ، اسپانیا، ایتالیا ، مغرب و ترکیه در معرض خطر قرار دارند و احتمالا داعش در این سواحل مرتکب حمله های تروریستی شود.
کارشناسان امنیتی هشدار داده اند که با توجه به آموزش ها و رزمایش های ویژه عناصر تروریستی تکفیری داعش، حمله های احتمالی آنها ، به کشتارهای خونین منجر خواهد شد.
السفیر نوشت: روزنامه های انگلیسی و آلمانی به نقل از منابع موثق در آفریقا نوشته اند که داعش درصدد است به تفرجگاه هایی که تعداد گردشگران زیاد باشد و اهدافی آسان باشند، حمله کند تا انتقام حمله های علیه خود را بگیرد.
خاورم ** 1324
کد N1263284

وبگردی