آفتاب

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس: مبنای عمل شوراها و شهرداریها قوانین برنامه پنجم توسعه است

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس: مبنای عمل شوراها و شهرداریها قوانین برنامه پنجم توسعه است

مشهد- ایرنا- رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی گفت: مبنای عمل امسال شوراهای اسلامی شهر و شهرداریهای کشور قوانین برنامه پنجم توسعه است زیرا مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه ششم به دلیل طی نکردن کامل مراحل تصویب در مجلس نهم، اجرایی نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم روز پنجشنبه در نشست شهرداران و روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در مشهد افزود: مقام معظم رهبری سیاستهای برنامه ششم را ابلاغ کرده اند و پشت آن باید برنامه ارائه شود ولی دولت در این زمینه برنامه ای را ارائه نکرد.
وی ادامه داد: استدلال دولت این است که قانون اساسی چنین تکلیفی را بر عهده او نگذاشته اما با این حال سازمان مدیریت برنامه ریزی عنوان کرد اسناد مورد نیاز برنامه به صورت دقیق تدوین شده و آن را در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار می دهد.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: چهار گروه در کمیسیون تلفیق 31 ماده احکام اجرایی را به صورت دقیق بررسی کرد و از اسناد پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه نیز به صورت دقیق بهره گرفته شد.
وی به برگزاری 28 جلسه چهارساعته در این خصوص اشاره و بیان کرد: بعد از تصویب طرح در کمیسیون، هیات رئیسه مجلس تصمیم گرفت این طرح در یک فرصت 10 روزه در اختیار نمایندگان قرار بگیرد.
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی افزود: این اشتباه باعث شد نتوانیم برنامه ششم را به موقع در صحن علنی مجلس نهم به تصویب برسانیم لذا باید لایحه پیشنهادی دولت دوباره در مجلس دهم ارائه، بررسی و تصویب شود لذا مصوبه مجلس نهم در این مورد اجرایی نخواهد بود.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی باید لایحه پیشنهادی دولت در مجلس جدید مجددا مورد بررسی قرار گیرد و می توان گفت تمامی تلاشهای کمیسیون تلفیق از بین رفته است.
حجت الاسلام مصباحی مقدم گفت: پیش بینی می شود با توجه به تازه کار بودن بسیاری از نمایندگان مجلس دهم زمان بسیار زیادی باید بگذرد تا این طرح دوباره در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: احتمالا بودجه سال 1396 نیز بر اساس برنامه پنجم توسعه تصویب می شود.
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از نمایندگان مجلس اعتقاد داشتند که باید قدرت به شورها بازگردد و در همین خصوص انتخاب شهرداران به شوراهای شهر واگذار شد هر چند در شرایط فعلی دولت مخالف این موضوع است.
وی گفت: دولت بحث درآمد بر ارزش افزوده را بر اساس اصل 53 قانون اساسی مطرح کرده و به آن نیز استناد می کند.
7498/1858
کد N1258992

وبگردی