آفتاب
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبرداد

اقدامات ویژه مدارس در بخش فرهنگ انتظار

اقدامات ویژه مدارس در بخش فرهنگ انتظار

تهران - ایرنا - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در بخش اشاعه فرهنگ انتظار ، اقدامات ویژه در مدارس انجام می شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا،‌ محمدرضا مسیب زاده در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت ولی عصر (عج) و در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری این اداره کل با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه وظیفه داریم در این جهت ، اقدامات موثری در مدارس انجام دهیم اظهارکرد: برای انس بیشتر با قرآن و برپایی نماز و همچنین آشنایی با اهل بیت (ع) تا کنون 30 هزار هیأت مذهبی ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان در مدارس کشور تشکیل شده است.
مسیب زاده اقدامات مهم اداره کل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش را بر پایه سه محور، مدرسه ، فراگیری و اثربخشی و توسعه مشارکت‌ها و مشارکت پذیری عنوان کرد و افزود: مرجع و منشأ اصلی اقدامات، شورای توسعه قرآنی کشور، ستاد اقامه نماز و برخی سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه عترت، گفت: این بخش نوپا است و اقدامات و فعالیت های تشکیلاتی و مدون در این حوزه حدود چهار سال است که برنامه ریزی و اجرا می‌شود.
مسیب زاده بیان کرد: برگزاری مسابقات نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و مداحی برپایه و اصول صحیح ، از جمله اقدامات حوزه عترت این اداره کل است.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اولین دوره مسابقات فرهنگی ویژه فرهنگیان تابستان سالجاری در مشهد برگزار می شود ، گفت: از جمله اقدامات در زمینه عترت بزرگداشت حضرت قاسم(ع) می باشد که در هفتم محرم هر سال و به نحو باشکوه در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود.
بنابراین گزارش مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) نیز در این جلسه طی سخنانی به معرفی این نهاد فرهنگی و تاریخچه تشکیل آن پرداخت و اظهارکرد: خلأ یک تشکل رسمی در حوزه مهدویت در کشور احساس می‌شد و در این راستا در سال 1379 با موافقت رهبر معظم انقلاب، یک تشکل رسمی و بنیادی در سطح کشور به منظور صیانت، هدایت و رصد در زمینه مهدویت تاسیس شد.
حجت الاسلام محمود متوسل، از تأسیس مرکز تخصصی مهدویت در قم ، انتشار 200 عنوان کتاب در زمینه مهدویت برای اقشار مختلف جامعه و ساخت اردوگاه یاوران مهدی(عج) در جمکران را از جمله اقدامات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برشمرد و افرود: این بنیاد تنها متولی امر مقدس مهدویت در کشور نیست بلکه با مشارکت دیگردستگاه‌ها تفاهم نامه همکاری منعقد می‌کند.
وی وزارت آموزش و پرورش را فراگیرترین دستگاه کشور برشمرد و گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در زمینه‌هایی همچون بهره گیری از ظرفیت اساتید مطرح حوزه، انتشارات و اردوگاه فرهنگی برای دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء می‌تواند با آموزش و پرورش همکاری های مطلوبی داشته باشد.
در این تفاهم نامه که در دو ماه تنظیم شده ماده یک که شامل اهداف آن می باشد از جمله ارتقاء سطح بینش و دانش دانش‌آموزان و فرهنگیان با مباحث مهدویت، ترویج و تعمیق فرهنگ انتظار و پیرایش معارف مهدویت از خرافات و تحریف و تقویت باورهای دانش‌آموزان و جهت‌دهی به شور و شوق و اشتیاق آنان به مهدویت می توان اشاره کرد.
این گزارش حاکیست در ماده این تفاهم نامه که زمینه های همکاری دو طرف عنوان شده می توان به بهره گیری از توان علمی ، استفاده از ظرفیت دستگاه گسترده آموزش و پرورش ، برگزاری دوره های تربیت مدرس ، برگزاری دوره های آموزشی دانش و بینش فرهنگیان و دانش آموزان ، برگزاری همایش های مهدوی در استان و کشور ،‌گفتمان دینی به مناسبت ها ،‌چاپ و انتشار مجله مهدوی برای تمام مقاطع تحصیلی ، اشاره کرد.
فراهنگ **1417 ** 1569
کد N1257694

وبگردی