آفتاب

رئیس فدراسیون سوارکاری: از بودجه دولتی ناامید شدیم، حامی مالی گرفتیم

رئیس فدراسیون سوارکاری: از بودجه دولتی ناامید شدیم، حامی مالی گرفتیم

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون سوارکاری گفت:‌ برای تامین هزینه های فدراسیون، امیدی به بودجه دولتی نداریم و برنامه ریزی ها برای جذف حامی مالی فدراسیون سوارکاری انجام شده است.

«معسود خلیلی» روز چهارشنبه در نشست خبری پیش از آغاز مسابقات بین المللی «پرش با اسب دو ستاره» در تهران گفت: نداشتن اعتبار کافی برای اجرای برنامه های این فدراسیون، عمده ترین مشکل ما است.
وی گفت: فدراسیون سوارکاری ‌تلاش زیادی برای جذب حامی مالی انجام داده است و در 10 روز آینده حامی مالی این فدراسیون به صورت رسمی معرفی می شود.
رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: این ‌رقابت های بین المللی برای دومین بار به میزبانی تهران برگزار می شود که سوارکارانی از کشورهای آلمان، هلند، لوکزامبورگ، گرجستان و ایران در این مسابقات حضور دارند.
خلیلی با بیان اینکه «‌برای نخستین بار سوارکاران آلمانی همراه با اسب های خود در این رقابت ها شرکت می کنند»، گفت: دلیل حضور این سوارکاران همراه با اسب های خود، داشتن گواهینامه بدون قرنطینه برای اسب هایشان است.
وی با بیان اینکه «سازمان دامپزشکی ایران خواستار قرنطینه اسب ها است»، ‌گفت:‌ اسب های آلمانی شرکت کننده در این مسابقات پاک هستند و آلمان ها بهترین مراکز قرنطینه اسب دنیا را در اختیار دارند.
رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: سه سوارکار گرجستان، هلند و لوکزامبورگ این شرایط را ندارند و آنها با اسب های موجود در ایران در این رقابت ها شرکت می کنند.
خلیلی با بیان اینکه «مهم ترین مشکل ایران در این زمینه در حوزه قرنطینه و گمرک است»، ‌تصریح کرد: برای حضور اسب های خارجی در ایران نیاز به دوره قرنطینه 60 روزه است و چنین دوره قرنطینه ای اسب را از رکورد خارج می کند.
وی جایزه نفر نخست رقابت های بین المللی پرش با اسب دو ستاره در تهران را 50 هزار فرانک سوئیس ذکر کرد و گفت:‌ این جایزه با حمایت و همکاری وزارت ورزش و جوانان و از طریق بانک مرکزی تامین شد.
رئیس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: ‌رقابت های بین المللی پرش با اسب از روز چهارشنبه - امروز - آغاز می شود و تا 31 اردیبهشت ماه ادامه دارد و رقابت های فینال نیز با حضور رئیس فدراسیون جهانی سوارکاری برگزار می شود.
خلیلی گفت: «اینگمار دی وس» رئیس فدراسیون جهانی سوارکاری به منظور بازدید از باشگاه های سوارکاری تهران و امکانات این رشته ورزشی و ‌حضور در فینال مسابقات بین المللی پرش با اسب تهران فردا - پنجشنبه - به تهران سفر می کند و در این سفر چهار روزه با «محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان و «کیومرث هاشمی» رئیس کمیته ملی المپیک دیدار و گفت و گو می کند.
این مسئول ورزشی گفت: راه اندازی رشته جدید «ولتیژ» یا حرکات ژیمناستیک روی اسب، رشته سوارکاری معلولان ذهنی و سوارکاری کودکان با اسب های کوچک پیشنهاداتی بود که ایران در سال 2015 میلادی در اجلاس جهانی سوارکاری در آفریقای جنوبی ارایه کرد و این پیشنهادات به تصویب رسید.
خلیلی همچنین از برگزاری مسابقات بین المللی پرش با اسب در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان همزمان با روزهای عید فطر امسال خبر داد.
رئیس فدراسیون سوارکاری گفت:‌ اخیرا به عضویت کنفدراسیون اسب دوانی آسیا در آمدیم و امیدواریم برگزاری مسابقات بین المللی در کشور زمینه ساز کاهش فاصله این رشته در کشور با جهان باشد.
ورزشی **9250/1828**1545
کد N1257342

وبگردی