آفتاب

بازار جذاب ایران هدف سرمایه گذاری شرکت مالزیای پرس تیما در بوشهر

بازار جذاب ایران هدف سرمایه گذاری شرکت مالزیای پرس تیما در بوشهر

بوشهر- ایرنا- مشاور و دستیار شرکت مالزیایی پرس تیما (PERSTIMA) گفت: علاوه بر بازار جذاب ایران، وجود بازار وسیع درمنطقه برای صادرات محصول تولیدی این شرکت به کشورهای همسایه ایران هدف ما از سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر 'آبپاتا بن مُهد' در نشست با مدیران منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزود: از هدف بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آشنایی با ظرفیتهای این منطقه است.
وی اضافه کرد: با تبادل نظر و انتقال اطلاعاتی که مدیریت منطقه ویژه بوشهر انجام داد، متوجه شدیم که زمینه همکاریهای مختلف سرمایه گذاری صنعتی و تولیدی در این مجموعه وجود دارد.
بن مهد ادامه داد: با رفع تحریمهای انجام شده سرمایه گذاران مالزیایی از این فرصت و زمان طلایی برای سرمایه گذاری در ایران استفاده بهینه کنند تا شاهد گسترش توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور باشیم.
مشاور و دستیار ویژه شرکت پرس تیما با تاکید بر بازار جذاب ایران برای محصول تولیدی شرکت مالزیایی از اهداف دیگر سرمایه گذاری در ایران را وجود بازار وسیع در منطقه برای صادرات محصول تولیدی به کشورهای همسایه ایران عنوان کرد.
وی بیان کرد: وجود منابع و ذخایر مختلف در ایران باعث افزایش جذابیت سرمایه گذاری در این کشور برای سرمایه گذاران خارجی شده است و همین موضوع نیز باعث سفر ما به بوشهر شد.
آبپاتا بن مُهد با ابراز رضایت از سفر به ایران و بازدید از این مجموعه و مثبت ارزیابی کردن پیشرفتهای صنعتی، تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، اظهارداشت: دو کشور مسلمان مالزی و ایران بهتر می توانند در سرمایه گذاری و اقتصاد با یکدیگر مشارکت کنند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز در این نشست گفت: زمینه های مناسبی برای همکاری تجاری وصنعتی دو کشور فراهم شده است وفعالان صنعتی واقتصادی کشور مالزی بعنوان یک شریک تجاری از رفع تحریمهای ایران استقبال کرده و علاقمند به همکاری و سرمایه گذاری درکشورها بویژه استان بوشهر و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به لحاظ نزدیکی به خلیج فارس هستند.
عبدالله آورا، تولید پکیج های حلبی برای بسته بندی مواد غذایی را از جمله طرحهای سرمایه‌گذاری هیات مالزیایی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهرعنوان کرد و افزود: این هیات هم اکنون با منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به منظور احداث این واحد تولیدی به مذاکره پرداخته است.
وی تولید و تامین ورقها با پوشش قلع (حلبی) را از جمله تولیدات شرکت پرس تیما برشمرد و افزود: این شرکت مالزیایی از سال 1982 تاکنون در کوالالامپور مشغول به فعالیت است و سالاانه 200 هزار مگا تن ورقهای با پوشش قلع برای بسته بندی مواد غذایی خشک و تر، افشانه ها، روغنهای خوراکی و صنعتی، نوشابه ها، رنگها وغیره تولید می کند.
این هیات سرمایه گذاری مالزی از دو کارخانه تولید ورقهای پلی کربنات و صنایع بسته بندی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر دیدن کردند
و از نزدیک با زیرساختها و مزایای منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آشنا شدند.
6043
کد N1256993

وبگردی