آفتاب

اجرای طرحهای پژوهشی از اولویت های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی است

اجرای طرحهای پژوهشی از اولویت های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی است

یاسوج - ایرنا - قائم مقام انجمن آثار و مفاخر کشور گفت: اجرای طرحهای پژوهشی مرتبط با فرهنگ ایران و اسلام از اولویت های این انجمن است.

حسین شاکری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:فعالیت های علمی پژوهشی در حوزه فرهنگ و آثار شخصیت های فرهنگی به تقویت مبانی فرهنگی و نیز معرفی پیشینه غنی فرهنگی کشور کمک می کند.
وی به برگزاری بزرگداشت مفاخر فرهنگی کشور ابعاد مختلف فرهنگی، علمی و دینی اشاره کرد و افزود: انتشار آثار فاخر چهره های ماندگار کشور از گذشته و معاصر از دیگر برنامه های کاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی است که تاکنون اقدام های خوبی در این عرصه انجام گرفته است.
وی شناسایی و شناساندن مشاهیر و مفاخر کشور را از دیگر برنامه های انجمن آثار و مفاخر کشور دانست و افزود: بزرگداشت منزلت علمی و فرهنگی بیش از 150 نفر از مفاخر کشور تاکنون برگزار شد و هر ماه یک آیین یادمان مفاخر فرهنگی در تهران برگزار می شود.
شاکری تصریح کرد: سوق دادن برنامه های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به استانها و برگزاری یادمان شخصیت ها و مفاخر به صورت ملی در هر منطقه در اولویت این انجمن قرار دارد.
وی تصریح کرد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برای برگزاری باشکوه بزرگداشت مقام معنوی مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی که از بزرگان حوزه و مجاهدان انقلابی بود، آمادگی دارد.
شاکری برگزاری دومین نشست انجمن آثار مفاخر کهگیلویه وبویراحمد را بیانگر فعالیت این انجمن دانست و افزود: اگر چه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بودجه مشخصی ندارد اما متناسب با برنامه انجمن ها از طریق کمک های برنامه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنها نیز حمایت می شود.
قائم مقام انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور تصریح کرد: ایجاد نمایندگی انجمن آثار و مفاخز فرهنگی به لحاظ نقش تاثیرگذار فرهنگی و علمی این انجمن در برخی کشورها مورد توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در سال 1303 به عنوان قدیمی ترین نهاد فرهنگی کشور تاسیس شده است.
6162/ 6075
کد N1256830

وبگردی