آفتاب

مدیرعامل منطقه آزاد قشم: برای بهره مندی از مزیت های اقتصادی برجام باید صبر کرد

مدیرعامل منطقه آزاد قشم: برای بهره مندی از مزیت های اقتصادی برجام باید صبر کرد

قشم- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دستاورهای سیاسی توافق برجام بسیار چشمگیر است اما برای بهره مندی از مزیت های اقتصادی آن باید اندکی صبر کرد.

حمیدرضا مومنی روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات و موانع تولید و صادرات فعالان صنعتی قشم، افزود: نمی توان انتظار داشت که به سرعت به اهداف اقتصادی پیش بینی شده در این توافق دست یابیم.
وی تضریح کرد: براساس باید در این مدت برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برنامه ریزی کرد.
وی با بیان اینکه دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی محور اصلی برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم است، گفت: در همین چارچوب مشکلات صنایع مستقر در این منطقه شناسایی، استخراج و جمع بندی آنها برای کسب راهکار به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری ارسال می شود.
مومنی با تاکید بر اینکه مدیران و کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تمام تلاش خود را می کنند، گفت: در این چارچوب توسعه سرمایه گذاری، افزایش تولید، ارتقاء صادرات و جذب و انتقال دانش فنی به عنوان محورهای کلیدی سیاست های اقتصاد مقاومتی به این سازمان تکلیف شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر موارد یاد شده، توسعه زیرساخت های گردشگری به عنوان یک مزیت ارزشمند و تربیت نیروی متخصص به عنوان یکی از ضرورت های توسعه متوازن و پایدار اقتصاد منطقه توسط این سازمان دنبال می شود.
مومنی افزود: به همین منظور از نیمه دوم سال گذشته برنامه جامع آموزش نیروی متخصص در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت و تاکنون بیش از یک هزار نفر از جوانان این جزیره از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شده اند.
وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم در جذب سرمایه گذار خارجی، گفت: اواخر هفته جاری یک هیات 180 نفره چینی با سفر به این جزیره در شش کارگروه مزیت های اقتصادی قشم را با هدف توسعه همکاری های مشترک بررسی می کنند.
وی با بیان اینکه بیمه و بانک مهمترین محورهای سازمان منطقه آزاد قشم برای جذب سرمایه گذار خارجی است، اظهار کرد: اجرای طرح ها و برنامه های زود بازده برای برون رفت از شرایط حاکم بر صنایع منطقه به عنوان یک رویکرد اصلی توسط این سازمان دنبال می شود.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی این سازمان برای برگزاری مستمر نشست بررسی مشکلات و موانع تولید و صادرات فعالان صنعتی قشم خبر داد.
به گزارش ایرنا، نشست امروز با حضور مهدی بازارگان معاون تولید، صادرات و فناوری شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برگزار و در آن مواردی همچون تشکیل شورای گفت و گوی بخش های دولتی و خصوصی در مناطق آزاد، کاهش زمان خدمات دهی گمرک و استاندارد، تامین و تزریق تسهیلات کم بهره بانکی، تامین سوخت ارزان قیمت برای صنایع، آسان سازی فرایندهای صادرات و کاهش هزینه های حمل و نقل در جزیره، به عنوان مهمترین خواست های صنعتگران منطقه آزاد قشم مطرح شد.
2090/ 1257
کد N1255756

وبگردی