آفتاب
معاون سازمان بهزیستی مطرح کرد:

ضرورت اختصاص ۲ درصد از تولید ناخالص ملی در رشد کودکان

ضرورت اختصاص ۲ درصد از تولید ناخالص ملی در رشد کودکان

معاون اموراجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در کشورهای دیگر ۲ درصد از تولید ناخالص ملی برای رشد کودکان اختصاص پیدا می کند در حالی که در ایران اینگونه نیست و باید مسئولان این موضوع را در نظر بگیرند

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله مسعودی فرید در همایش کاهش طلاق و افتتاح ۷۵ مرکز مداخله و پیشگیری از طلاق افزود: علاوه بر آسیب های مختلف خانواده، باید جنبه های مثبت آن را نیز در نظر بگیریم، چرا که مقایسه با برخی کشورهای اطراف نشان می دهد که آمار طلاق ما پایین تر از آنهاست.

وی گفت: البته مشکلاتی نیز در این خصوص وجود دارد، چرا که خانواده مانند موضوعات دیگر جامعه دچار تحول شده همانگونه که نظام ارتباطی و اطلاعاتی ما نسبت به گذشته متحول شده است.

مسعودی فرید اظهارداشت: خانواده در مرحله گذاری قرار دارد که باید با اقدامات و برنامه ریزی های لازم کاری کنیم تا سلامت خود را حفظ کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: چنانچه می خواهیم به رشد اقتصادی ۸ درصدی برسیم، لازم و ضروری است که زنان نیز در کنار مردان مشارکت داشته باشند و بر همین اساس باید برنامه های ما با تغییر و تحولات خانواده و جامعه سازگار باشد تا بتوانیم به این امر مهم دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین زمان برای ایجاد رفتار مناسب ۶ تا ۱۶ سالگی است، گفت: از همان زمان کودکی باید با آموزش و تربیت مناسب فرزندان، رفتار مناسب، عقلانی و مدیریت خشونت را در آنها نهادینه کنیم تا بتوانیم به ایران ۱۴۰۴ ایده آل دست پیدا کنیم.

مسعودی فرید گفت: بر اساس اقدامات سازمان بهزیستی ۲۵ تا ۳۰ درصد طلاق ها به سازش منجر شده که این آمار در تهران به ۱۰ درصد می رسد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در برخی از کشورها ۲ درصد از تولید ناخالص ملی برای رشد و تکامل ابتدایی کودکان اختصاص پیدا می کند. این در حالی است که تولید ناخالص ملی در آموزش عالی تنها نیم درصد است. به همین دلیل باید از ابتدای کودکی بر روی فرزندانمان سرمایه گذاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه آسیب ها نیاز به همکاری بین بخشی دارند، گفت: دستگاه های مختلف و همچنین تمامی خانواده ها و افراد جامعه باید در راستای رفع آسیب ها و تقویت بنیان خانواده و همچنین تربیت فرزندان اقدام نمایند و یک دستگاه به تنهایی نمی تواند موفق باشد.

مسعودی فرید به نقش آموزش و پرورش در این میان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش باید آموزش های مختلف را در واحدهای درسی قرار دهد.

کد N1255627

وبگردی