آفتاب
دبیر دوسالانه معماری:

دو سالانه معماری مرکزی برای تبادل نظریات متنوع این هنر است

دو سالانه معماری مرکزی برای تبادل نظریات متنوع این هنر است

تهران- ایرنا- دبیر اولین دوسالانه معماری تهران گفت: دوسالانه معماری تهران باید بتواند سراسر کشور را درگیر معماری و موضوعات پیرامونش کند تا مرکزی برای تبادل نظریات متنوع در حوزه ‌های مختلف معماری باشد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، حامد مظاهریان اظهار داشت: دوسالانه معماری تهران باید حضور جدی و بین ‌المللی داشته باشد. این رویداد باید بتواند سراسر کشور را درگیر معماری و موضوعات پیرامونش کند تا مرکزی برای تبادل نظریات متنوع در حوزه ‌های مختلف معماری فراهم شود.
وی افزود: دوسالانه معماری تهران حاصل اندیشه ‌ها و تفکرات جمعی از متخصصان این حوزه در دو سال گذشته بوده و هر چند در ابتدای راه قدم ‌های کوچکی برداشته‌ شده، اما امیدواریم با استفاده از تجربه اولین دوره برگزاری، در سال ‌های آینده گام ‌های استوارتری برداشته شود تا بتوانیم یک برند را به شهر تهران اضافه کنیم.
به گزارش روابط عمومی اولین دوسالانه معماری تهران، وی ادامه داد: تمرکز اصلیِ اولین دوسالانه معماری تهران، بیش‌تر روی نهادهای مردمی و مستقل در حوزه معماری خواهد بود. دولت فقط سعی می‌کند از انجمن ‌ها و مراکز مردم ‌نهاد مختلف معماری که در کشور فعالیت دارند، حمایت کند.
مظاهریان با اشاره به اینکه دوسالانه تهران می‌تواند طی سال ‌های آینده به یک جریان در حوزه معماری بدل شود، اظهار داشت: این دوسالانه می‌تواند مثل بقیه تحولات و اتفاقاتی که در شهر می‌افتد، تأثیرات خود را بگذارد. معمولاً اتفاقات این ‌چنینی نیازمند طی شدن یک دهه فعالیت است تا بتوان درباره برگزاری آن و تأثیراتش به قضاوت نشست.
وی با اشاره این که دوسالانه تهران رویدادی پویا خواهد بود، گفت: هدف این است که در طی سال برگزاری نمایشگاه دائمی برپا باشد و بخش ‌هایی از آن در طول زمان تغییر کند تا مخاطب با هر بار مراجعه بتواند با پروژه ‌های تازه رو به‌ رو شود و حرف جدیدی بشنود.
وی ادامه داد: طی این مدت هم مجموعه ‌هایی به نمایشگاه اضافه می ‌شوند و مجموعه ‌هایی هم بعد از نمایش کامل، جای خود را به پروژه های جدید خواهند داد. این روند باعث می شود تا دوسالانه معماری تهران تبدیل به یک اتفاق و رخداد زنده، فعال و پویا بشود.
اولین دوسالانه معماری تهران به دبیری حامد مظاهریان، به همت معاونت مسکن و ساختمانِ وزارت راه و شهرسازی، شامل نمایشگاه‌ های هنری، چیدمان، نمایشگاه‌ های شهری، سمینار و کارگاه، از ۲۵ اردیبهشت تا آبان سال ۱۳۹۵ در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) واقع در میدان فلسطین، برگزار می ‌شود.
علاقه ‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نمایشگاه می‌ توانند به سایت www.tehranarchitecturebiennial.org مراجعه کنند.
فراهنگ**9338**1569
کد N1255289

وبگردی