آفتاب
رئیس کنگره دندانپزشکی ایران:

شورای عالی دهان و دندان در دولت یازدهم شکل گرفت

شورای عالی دهان و دندان در دولت یازدهم شکل گرفت

رئیس پنجاه و ششمین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران، پوشش بيمه ای خدمات دندانپزشکی را، از جمله اقدامات وزارت بهداشت در دولت یازدهم دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی تاجرنيا در مراسم افتتاحیه پنجاه و ششمين كنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران در سالن اجلاس سران، گفت: امروز ما با بيماري هايي مواجه هستيم كه علائم و تظاهرات اوليه آنها تغيير كرده اند.

وی از سرطان ها و آثار زيانبار سيگار و مواد دخاني به عنوان عوامل تهديد كننده سلامت افراد نام برد و افزود: بيماري های دها ن و دندان زمينه ساز بيماري هاي ديگر است كه مردم به آن توجهی نشان نمی دهند، از اين رو لازم است متخصصان دندان وقت كافي براي معاینه و آگاهی صرف كنند.

تاجرنیا ادامه داد: دانش دندان از همان ابتداي شكل گيري به بهترين نحو پايه گذاري شد که هم اكنون ۱۰ هزار نفر اساتيد و دندانپزشک و تكنسين در ايران مشغول فعاليت هستند و نقش مهمي در آموزش دارند.

وی گفت: در دولت یازدهم توجه به امر سلامت در اولویت قرار گرفت و بودجه سلامت افزايش يافت. همچنين وزارت بهداشت مسائل بهداشت دهان و دندان را مورد توجه ويژه قرار داد بويژه در دانش اموزان و مادران باردار و اين يك گام موثر در ارتقای بهداشت دهان و دندان است.

تاجرنیا افزود: پوشش بيمه اي خدمات دندانپزشکی و دسترسي عادلانه به خدمات دندانپزشکی و شورای عالی دهان و دندان از جمله اقداماتي بود كه در اين دولت شكل گرفت.

رئیس پنجاه و ششمین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران، گفت: قرار است در اين كنگره كارگاه ترک سيگار در محيط هاي دندان به عنوان يكی از برنامه های كنگره حهاني دندانپزشكي مورد بحث و بررسي قرار گيرد.

کد N1255116

وبگردی