آفتاب
دیواندری در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد:

امکان تجمیع صندوق بازنشستگی بانک‌ها/جبران کسری صندوق‌ها به عهده بانک‌هاست

امکان تجمیع صندوق بازنشستگی بانک‌ها/جبران کسری صندوق‌ها به عهده بانک‌هاست

دیواندری گفت: صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها وضع بدی ندارند و این گونه صندوق‌ها یک پدیده جهانی هستند و تنها مخصوص ایران نیست.

علی دیواندری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که وضعیت صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها وضع بدی ندارند و این گونه صندوق‌ها یک پدیده جهانی هستند و تنها مخصوص ایران نیست.

 وی با اشاره به ساختار این صندوق‌ها گفت: وضعیت به گونه‌ای است که با حق بیمه‌هایی که از شاغلین بانک‌ها اخذ می‌شود و حق بیمه‌هایی که در گذشته از شاغلین این بخش اخذ شده و افراد بازنشسته شده‌اند این صندوق‌ها فعالیت می‌کنند.

دیواندری تصریح کرد: البته در برخی از موارد هزینه‌هایشان جبران نمی‌شود و بازدهی پایین سرمایه گذاری‌هایی که انجام داده‌اند باعث کسری این صندوق‌ها می‌شود اما کسری در صندوق‌های اصلی کشور برعهده دولت است اما در بخش نظام بانکی و صندوق بازنشستگی بانک‌ها در اختیار خود بانک‌هاست.

وی با بیان اینکه این کسری‌ها به بانک‌ها اعلام می‌شود و بانک‌ها آن را می‌پردازند، گفت: این صندوق‌ها یک اساسنامه‌ای دارند که زیر نظر وزارت اقتصاد است البته این صندوق‌ها می‌توانند تجمیع شوند اما این کار تاکنون انجام نشده است.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: این صندوق‌ها نقدینگی خوبی داشته‌اند و سرمایه گذاری خوبی هم دارند و تعداد شاغلین هم در نظام بانکی کم نیست و این حق بیمه‌ها تکافوی نقدینگی صندوق‌ها را می‌کند.

کد N1254778

وبگردی