آفتاب
گاتیلوف:

موضوع دولت انتقالی، در نشست وین درباره سوریه مطرح نخواهد شد

موضوع دولت انتقالی، در نشست وین درباره سوریه مطرح نخواهد شد

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که موضوع تشکیل دولت انتقالی در نشست روز سه شنبه گروه حمایت از سوریه که ایران نیز در آن حضور دارد مطرح نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که معارضان سوری در دیدار با «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گام های عملی را برای برگزاری مذاکراتی موفق ارائه کردند.

در همین راستا «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که موضوع تشکیل دولت انتقالی در نشست بین المللی حمایت از سوریه در وین مطرح نخواهد شد. وی همچنین تاکید کرد که این تنها خود سوری ها هستند که ترکیب دولت انتقالی را مورد بحث قرار خواهند داد.

گاتیلوف در خصوص آغاز دور جدید مذاکرات سوریه نیز گفت: آغاز دور جدید مذاکرات سوری-سوری به تصمیم استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه برمی گردد.

وی درخصوص مشارکت کردها در مذاکرات ژنو نیز اظهار داشت که دی میستورا اساسا مخالفتی با مشارکت کردها در مذاکرات سوریه ندارد. معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که تمدید آتش بس در حلب به اوضاع نظامی و سیاسی سوریه بستگی دارد.

لازم به ذکر است که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه وی از جمله آقایان عراقچی و امیرعبداللهیان نیز دوشنبه شب برای شرکت در مذاکرات وین در خصوص موضوع سوریه وارد وین شدند. این نشست امروز سه شنبه در وین اتریش برگزار می شود.

کد N1254678

وبگردی