آفتاب

طرح تحول سلامت پارادایم رابطه دولت و ملت را شکل می‌دهد

طرح تحول سلامت پارادایم رابطه دولت و ملت را شکل می‌دهد

ایلنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح تحول سلامت مهم‌ترین برنامه دولت در حوزه سیاست داخلی است و در این طرح پارادایم رابطه دولت و ملت شکل می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در همایش مشترک مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران، اظهار داشت: بهداشت و سلامت از مهم‌ترین حقوق شهروندی است و طرح تحول سلامت نیز مسئله بسیار مهمی در رابطه با حقوق شهروندی را مورد توجه قرار داده است.

وی همراهی و همکاری بین بخشی برای اجرای موفق طرح تحول سلامت را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اجای صحیح این طرح و تأمین منابع مالی لازم برای اجرای آن در ‌‌نهایت باعث کاهش مشکلات مردم در استفاده و دسترسی به خدمات درمانی می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه طرح تحول سلامت با محوریت وزارت بهداشت در حال انجام است، اظهار داشت: این کار برای افزایش عدالت و کاهش نابرابری در دریافت خدمات درمانی انجام شده است.

وی عدالت در دسترسی به خدمات سلامت را از مهم‌ترین عوامل اجرای این طرح برشمرد و گفت: شاهد تحول جدی در خدمات درمانی ارائه شده در مناطق محروم کشور و حاشیه شهر‌ها هستیم. در سازمان تأمین اجتماعی نیز مراکز درمانی جدید در حاشیه شهر‌ها و مناطق محروم احداث می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه خدمات درمانی مطلوب به جامعه و تأمین هزینه پایدار برای ارائه خدمات درمانی مطلوب را از مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه دانست و افزود: وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار هم برای اجرای این طرح تلاش می‌کنند و همه عواملی که در اختیار این دو مجموعه است برای موفقیت این طرح به کار گرفته می‌شود.

ربیعی گفت: در اجرای طرح تحول سلامت هیچگونه اختلاف و تعارضی در کشور وجود ندارد و تمامی اجزای دولت برای موفقیت این طرح تلاش می‌کنند.

وی افزود: این طرح با هدفگذاری، برنامه ریزی و اجرای صحیح و با انعطاف پذیری و همکاری هرچه بیشتر تمامی اجزای نظام سلامت در حال اجرا است و این طرح باید با سرعت مناسب به اهداف مقرر دست یابد.

ربیعی ادامه داد: در صورتی که کاستی و نقصی نیز در این طرح بروز یابد با همکاری و هماهنگی بین بخشی نسبت به اصلاح آن اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح به سخت کوشی، عقلانیت و کار کار‌شناسی نیاز داریم، گفت: باید به دنبال بسیج منابع باشیم و استفاده بهینه از منابع را مورد توجه قرار دهیم و کنترل نظارت و اصلاح همواره مورد توجه باشد.

ربیعی گفت: وزارت بهداشت و وزارت رفاه با اقشار گوناگون مردم در ارتباط هستند و باید برای موفقیت این طرح مهم تلاش کنیم چرا که موفقیت ما در خدمت شایسته به مردم باعث امیدواری و اطمینان بیشتر آنان به دولت تدبیر و امید می‌شود.

کد N1254143

وبگردی