آفتاب

بیانیه روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با وقایع اخیر شهر جونقان

بیانیه روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با وقایع اخیر شهر جونقان

تهران-ایرنا- روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک روز روابط عمومی به همکاران رسانه‌ای و فعالان عرصه ارتباطات، توضیحی را درباره وقایع اخیر شهر جونقان منتشر ساخت.

به گزارش ایرنا، در بیانیه روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: در حادثه اخیر شهر جونقان ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌زمان با پی گیری موضوع از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ، از طریق مقامات محلی موضوع آسیب‌رسانی به تندیس سردار اسعد بختیاری را پی گیری کردند.
همچنین نماینده دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در منطقه مستقر شده و مسائل را در صحنه پی گیری می کند. خوشبختانه با کنترل مسئله در محل از طریق استاندار چهارمحال و بختیاری و دستگیری دو نفری که عامل حادثه بودند، نیازی به پی گیری مسئله از طریق شورای امنیت ملی پیدا نشد.
همچنین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مقامات مسئول خواسته‌اند بایستی تنبیه لازم برای افراد خاطی و محرکین آن‌ها صورت پذیرد .
در بخش دیگر این بیانیه آمده است: لازم است از زحمات مسئولان مربوطه‌ای که به احساسات و عواطف مردم بهاداده و در این مسئله با سرعت عمل اقدام کردند سپاسگزاری شود و بنا به تأکید دبیر مجمع انتظار دارد که مقامات محلی مسئله را به‌طور کامل پیگیری و با تدبیر مناسب از وقوع دوباره این حوادث جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا، قلعه سردار اسعد بختیاری به عنوان موزه مشروطیت نامگذاری شده است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان را دارد و قرار بود در هفته میراث فرهنگی افتتاح شود.
انقلاب مشروطه بخشی از تاریخ معاصر ایران است که قوم بختیاری نیز در این جنبش، نقش آفرینی کرد و بخشی از سرآغاز قیام علیه استبداد قاجار، از دامنه کوه های بختیاری رخ داده است.
کتیبه های پیرغار در روستای ده چشمه و قلعه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان، از توابع شهرستان فارسان، مهمترین آثار به جای مانده از انقلاب مشروطه است.
انقلاب مشروطه در دوره مظفرالدین شاه قاجار و سپس در دوره محمدعلی شاه قاجار، برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه رخ داد که در نهایت به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی ایران انجامید.
قلعه سردار اسعد بختیاری یا قلعه مشروطه، مربوط به دوران قارجار در شهر جونقان پنجم دی 1356 به شماره 1548 به عنوان یک اثر تاریخی ثبت ملی شد.
سیام**1058 /1449
کد N1254074

وبگردی