آفتاب
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران خبر داد:

اجرای ۲۰۰کیلومتر شبکه جمع آوری آب‌های سطحی و بهسازی رود-دره‌ها

اجرای ۲۰۰کیلومتر شبکه جمع آوری آب‌های سطحی و بهسازی رود-دره‌ها

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از تکمیل ۲۰۰کیلومتر شبکه جمع آوری آب های سطحی باقی مانده تا سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جاوید با اشاره به نقاط حادثه خیز در زمینه احتمال سیلاب گفت: به دلیل وجود دره وردآورد، رودخانه فرحزاد، رودخانه اوین- درکه، رودخانه ولنجک، دربند و گلابدره و رودخانه دارآباد، بارش های نامنظم و سابقه سیلاب های تاریخی که در تهران وجود دارد، و توپوگرافی تهران که بین خط الرس و خط القعر سکونت‌گاهی ۱۰۰۰ متر اختلاف است، احتمال سیلاب و خطر سیل در تهران وجود دارد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مهار سیلاب‌ها و جمع آوری آب ها سطحی گفت: حدود ۵۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری اصلی آب های سطحی در تهران طراحی شده است. حدود ۵۰۰ کیلومتر یعنی ۹۰درصد آن اجرایی شده و بازنگری این شبکه در سال های اخیر توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی مطالعه شده و حدود ۱۵۰ کیلومتر به این شبکه اضافه شده است.

وی افزود: یعنی این شبکه از حدود ۵۵۰ کیلومتر به حدود ۷۰۰ کیلومتر ارتقاء یافته است که انشاءالله در سال‌های آینده اجرایی می شود. این طرح بهسازی رود دره ها و هدایت آب های سطحی است.

جاوید اضافه کرد: در این زمینه طرح های مشترکی بین شهرداری و وزارت نیرو شکل گرفته است. در ۶ ماه گذشته طرح هایی را به صورت مشترک انجام دادند و به زودی کنفرانس مدیریت آب های سطحی و رودخانه های شهری تهران به صورت مشترک برگزار می‌شود و دانشگاه توکیو ژاپن در واقع راس علمی آن است.

کد N1253033

وبگردی