آفتاب

نیروهای دریایی و زمینی عربستان برای شرکت در مانور وارد ترکیه شدند

نیروهای دریایی و زمینی عربستان برای شرکت در مانور وارد ترکیه شدند

تهران-ایرنا- یگان هایی از نیروهای مسلح دریایی و زمینی عربستان برای شرکت در مانور (efes 2106) وارد شهرهای آنکارا و ازمیر ترکیه شدند.

به گزارش روزنامه عربستانی عکاظ، یگان هایی از نیروهای مسلح زمینی و دریایی عربستان روز شنبه برای شرکت در مانور (efes 2106) که یک ماه به طول می انجامد، وارد شهرهای آنکارا و ازمیر ترکیه شدند.
'علی بن محمد الشهری' فرمانده نیروی دریایی این مانور گفت: مانور (efes 2106) یک رزمایش بزرگ است که با حضور نیروهایی با تابعیت های مختلف در خاک ترکیه برگزار می شود. این مانور یکی از بزرگترین رزمایش های نظامی در جهان به لحاظ تعداد نیروهای شرکت کننده،‌ وسعت محل برگزاری رزمایش میان شهرهای ازمیر و آنکارا به شمار می رود.
در این گزارش اشاره ای به زمان شروع مانور نشده است.
وی افزود: این مانور با هدف تحقق امنیت و ثبات بین المللی،‌ همبستگی با کشورهای شرکت کننده،‌ آمادگی برای رویارویی با گروه های تروریستی،‌ عرضه میزان توانمندی ها و افزایش آن، تقویت همکاری های نظامی،‌ اجرای ماموریت های مشترک با حضور نیروهایی با تابعیت های مختلف و اجرای برنامه ها و جابه جایی های استراتژیک نیروها از مناطق تمرکز آنها، انجام می شود.
وی تصریح کرد: در سایه افزایش تهدیدات تروریستی،‌ نیروهای مشترک عربستان وارد آنکارا و ازمیر شدند.
همچنین برخی منابع مطلع سعودی اعلام کردند که 8 فروند هواپیمای سعودی از نوع «تورنیدو» در بیستم ماه مه جاری برای شرکت در دوره های آموزشی تحت عنوان «پیروزی آناتولی» وارد ترکیه خواهند شد.
به گفته این منابع،‌ این دوره 20 روزه همزمان با مانور (efes 2106) انجام می شود.
خاورم**9329**1579
کد N1252409

وبگردی