آفتاب

نگارگری فرشچیان برای محیط‌زیست

نگارگری فرشچیان برای محیط‌زیست

استاد محمود فرشچیان ۲ اثر نگارگری جدید خود را با عنوان «سیمرغ» و «محیط‌زیست» به پیشنهاد آیت‌الله جوادی آملی و معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست کشور خلق کرد و روز گذشته همزمان با روز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای ایران، در مراسمی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست رونمایی کرد.

محمد مجابي، معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط‌زيست در مراسم رونمايي تابلوي محيط‌زيست استاد فرشچيان اعلام كرد: سال گذشته قرار شد استاد فرشچيان براي خلق اثر محيط‌زيست اقدام كند و امروز شاهد به سرانجام رسيدن آن هستيم. به گفته مجابي، طبيعت ايران زخم‌خورده و نياز به اصلاح و ترميم دارد.

به گزارش ايسنا، استاد فرشچيان نيز در جمع خبرنگاران اعلام كرد: «سيمرغ» را به پيشنهاد آيت‌الله جوادي‌آملي كشيدم كه سمبلي از انسان‌هاست و نشان مي‌دهد ما انسان‌ها هميشه در جست‌وجوي حقيقت هستيم.

اين هنرمند نگارگر ايراني كه آثارش در كشورهاي ديگر نيز شناخته شده است، افزود: در نمايشگاه سال گذشته كه خانم ابتكار نيز حضور داشت، چند تابلو با مضمون طبيعت به نمايش گذاشتم. اين مسئله آنجا مطرح شد كه چرا تابلويي در رابطه با محيط‌زيست خلق نمي‌شود و براي همين تابلوي «محيط‌زيست، انسان و طبيعت» را كشيدم.

وي در تفسير تابلوي محيط‌زيست گفت: در گوشه‌اي از اثر، ديوي ديده مي‌شود كه نماد محيط‌زيست فعلي است و همه‌جا را آلوده كرده و در سوي ديگر فرشته‌ها در حال پاك كردن محيط‌زيست هستند.او همچنين از همه مردم ايران خواست تا براي حفاظت و دوست‌داشتن محيط‌زيست كشور تلاش كنند.

کد N1252190

وبگردی