آفتاب

بررسی طرح یادگیری زبان فارسی برای دانشجویان خارجی

بررسی طرح یادگیری زبان فارسی برای دانشجویان خارجی

ایلنا: پانزدهمین نشست شورای همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد؛ در این نشست طرح یادگیری زبان فارسی برای دانشجویان خارجی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در این نشست موضوع شیوه نامه پذیرش دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در دوره‌های کار‌شناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاه مطرح شد.

اعضای شورا بر فراهم کردن ملزومات اجرایی این دوره‌ها از جمله آماده بودن پورتال انگلیسی دانشکده‌ها، در دسترس بودن اطلاعات لازم، ارزیابی گروه‌هایی که آمادگی برگزاری دوره را دارند، ارائه برنامه درسی توسط دانشکده‌ها، تعیین و تأیید اساتید برگزار کننده دوره توسط رؤسای دانشکده‌ها اتفاق نظر داشتند.

در نشست شورای همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه، توسعه تعاملات علمی با دانشگاه‌های کشور چین نیز مطرح شد.

در این نشست همچنین مشکلات حضور و اقامت دانشجویان بین المللی در دانشگاه برای گذراندن دوره‌های کوتاه مدت و تسهیل شرایط اقامت این دانشجویان در خوابگاه‌های مناسب در دانشگاه مطرح شد.

در این نشست طرح برگزاری دوره یادگیری زبان فارسی برای دانشجویان بین المللی بررسی شد.

از آنجا که مهم‌ترین هدف راه اندازی این دوره، ایجاد توانایی برقراری ارتباط با محیط در دانشجویان خارجی است، اعضاء شورا پیشنهاد کردند یادگیری زبان فارسی دو مرحله‌ای باشد.

در ‌‌نهایت مقرر شد در مرحله اول، دوره فشرده یک ماهه بدون بحث نگارش فارسی اجرا و در مرحله دوم، دوره پیشرفته به مدت یک ماه برگزار شود.

اصلاحات پیشنهادی برگزاری دوره یادگیری زبان فارسی برای اجرا به مرکز زبان و ادبیات فارسی ابلاغ شد.

کد N1249980

وبگردی