آفتاب

جمعیت الوفاق: شکنجه در زندان های بحرین در سال 2015 شاهد رشد دوبرابری بود

جمعیت الوفاق: شکنجه در زندان های بحرین در سال 2015 شاهد رشد دوبرابری بود

تهران- ایرنا- اداره آزادی ها وحقوق بشر جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین در گزارش سالانه خود ٬ با بیان ایکنه موارد شکنجه وبد رفتاری در سال 2015 ٬ بیش از 798 مورد بوده ٬ تاکید کرد شکنجه مخالفان در این سال در بحرین ٬ رشد دوبرابری نسبت به ساله های گذشته داشت .

به گزارش پایگاه خبری الوفاق ٬ بر اساس این گزارش ٬ رژیم آل خلیفه در سال های 2011 تا 2015 اقدام به سرکوب و شکنجه شدید مخالفان خود می کرد به گونه ای که که بالغ بر سه هزار و 852 نفر طی این مدت شکنجه شدند .
این گزارش می افزاید : در سال 2011 میلادی ٬ بالغ بر یک هزار 866نفر شکنجه شدند ٬ در سال 2012 میلادی ٬ شمار شکنجه ها بالغ بر 601 مورد و در سال 2013 بالغ بر 197 مورد ودر سال 2014 بالغ بر 390 مورد بود اما آمار شکنجه در سال 2015 میلادی ٬ بالغ بر 798 مورد شکنجه بود .
این آمارها شامل حالات روحی بد بسیاری از افراد تحت تعقیب وسختی های زیاد خانواده های زندانیان برای دسترسی به عزیزان خود نمی شود.
بر اساس اطلاعات وگزارش های موجود ، رژیم آل خلیفه همچنان شکنجه مخالفان وبدرفتاری با آنها با همان روش های کمیته به اصطلاح حقیقت یاب را انجام می دهد.
کمیته به اصطلاح حقیقت یاب با در پیش گرفتن روش کلی شکنجه وبد رفتاری در سال 2011 ٬ در صدد گرفتن اعتراف های جعلی ویا به هدف مجازات وجریمه کردن افراد بود و مسئولان زندان ها همچنین یک سری اقدام ها یا سیاست های مشابه را در پیش می گیرند واین مشکلی است که راه حل ریشه ای می طلبد.
روش های شکنجه رژیم آل خلیفه شامل سیلی زدن، لگد زدن ، کتک زدن با دو دست ، استفاده از لوله های خرطومی آب، زدن اجسام سخت به اعضای بدن، جریان برق ، تجاوزهای جنسی ، عریان کردن ، قرار دادن فرد زندانی در دمای بسیار سرد یا بسیار گرم ، سرپا نگه داشتن برای ساعت های طولانی مدت، محروم کردن از خواب، خوردن، نوشیدن ، دستشویی رفتن ، حمام و حبس انفرادی ، بازداشت بدون توجیه قبل از آغاز تحقیقات، دشنام وناسزا گویی به افراد است .
بر اساس این گزارش ٬ قربانیان وخانواده های آن ها هنگام بازجویی ٬ بیشتر اوقات مورد بی احترامی های زبانی قرار می گیرند.
رژیم آل‌خلیفه از زمان آغاز جنبش مسالمت‌آمیز مردمی در بحرین در سال 2011 ، به شدت با اعتراض های مردمی مقابله و آن را سرکوب می کند .
خاورم** 1453**2041**
کد N1249748

وبگردی