آفتاب
مدیر کل مدیریت شکار و صید محیط زیست کشور خبر داد؛

بررسی دستورالعمل تغییر قوانین شکار و صید از سوی هیئت‌وزیران

بررسی دستورالعمل تغییر قوانین شکار و صید از سوی هیئت‌وزیران

خرم آباد - مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اخیرا دستورالعمل تغییر قوانین شکار و صید را تهیه کرده و در دستورکار هیئت وزیران است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تیموری عصر پنجشنبه در نشست مشترک رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و روسای دادگستری استان لرستان اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۴ و بر اساس مصوبه شورای عالی محیط زیست تمام گونه های جانوری در کشور مشمول جرائم ضرر و زیان شده اند.

وی به افزایش جرائم ضرر و زیان در برخی گونه های جانوری در معرض خطر انقراض اشاره کرد و گفت: جرائم شکار برخی از این گونه ها مانند پلنگ به ۱۶ برابر افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: به دستور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، وزیر دفاع برای حمایت از حیات وحش کشور بحث ممنوعیت تولید سلاح هایی مانند «نخجیر» توسط وزارت دفاع را در سال های ۹۳ و ۹۴ در دستور کار قرار داد بطوریکه در کشور هیچگونه سلاحی برای شکار گونه های جانوری تولید نمی شود.

تیموری به مدیریت صدور مجوزهایی برای شکار چهارپایان و پرندگان اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر مجوزی برای شکار چهارپا یا پرنده صادر نکرده ایم.

وی به تغییر برخی قوانین محیط زیستی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: تا قبل از سال ۹۲ مدیران محیط زیست استان ها این اختیار را داشتند طی نامه ای به روسای دادگستری ها خواستار گذشت افراد متخلف در حوزه محیط زیست باشند ولی رئیس سازمان محیط زیست کشور این اختیارات را از استان ها سلب کرد و مدیران دیگر نمی توانند برای بخشیدگی متخلفان نامه ای به دادگاه ها ارسال کنند.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اخیرا دستورالعمل تغییر قوانین شکار و صید را تهیه کرده و در دستورکار هیئت وزیران است.

کد N1247505

وبگردی