آفتاب
العبادی:

هدف داعش از روی آوردن به انفجار جبران شکست در جنگ است

هدف داعش از روی آوردن به انفجار جبران شکست در جنگ است

نخست وزیر عراق با اشاره به انفجارهای روز گذشته بغداد هدف داعش از این انفجار را جبران شکست هایی که از نیروهای مسلح عراق متحمل شده است دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد: انفجارهایی که روز گذشته بغداد را هدف قرار داد هدفش برهم زدن جبهه داخلی بود.

وی افزود: داعش با این انفجارها به دنبال جبران شکست های خود در برابر نیروهای مسلح در جبهه های جنگ است.این اقدامات واکنشی به پیروزی های نیروهای عراقی است.

نخست وزیر عراق ضمن دستور فوری برای شناسایی عللی که این مشکلات امنیتی و رخنه داعش را به بار آورده است و ضرورت مجازات عاملان اهمال امنیتی تاکید کرد: سستی در برابر تروریسم ممنوع است و باید اقدام اطلاعاتی برای ممانعت از تحرکات شبکه های پنهان داعش در داخل شهرها و دست زدن به انفجار علیه شهروندان صورت گیرد.

نوری المالکی: برهم زنندگان اوضاع سیاسی مقصرند

از سوی دیگر نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق نیز گفت: دستان تروریست ها کثیف بار دیگر بغداد را هدف قرار داد تا مرگ و کشتار زنان و کودکان وسالخوردگان را رقم بزند.

وی افزود: این جنایت بخشی از سلسله فتنه هایی است که تروریسم به دنبال دامن زدن آن میان مردم یک کشور هستند و از بی ثباتی که کشور به سبب اوضاع سیاسی رنج می برد سوء استفاده می کنند.

مالکی ضمن محکومیت شدید این جنایات افرادی که اوضاع سیاسی را برهم زده اند را مسئول در این موضوع دانست.

معاون رئیس مجلس عراق: سهل انگاری امنیتی و اختلافات عامل زنده شدن تروریستهاست

همام حمودی عضو هیئت رئیسه پارلمان عراق نیز اعلام کرد: انفجارهای بغداد در نتیجه اهمال امنیتی و اختلافات داخلی میان گروه های سیاسی دانست که عاملی برای تحرکات جدید تروریست ها شده است.

وی افزود: ما بارها درباره غافل شدن از جنگ با داعش و اینکه از اهمیت آن کم شود هشدار داده ایم زیرا این یک جنگ حیاتی است و به ویژه که به جان و امنیت مردم مربوط می شود.

حمودی تاکید کرد: کشور شرایط خطرناکی را سپری می کند و همه باید به مسئولیت خود توجه کنند.همه باید اختلافات را کنار بگذارند و با وحدت صفوف و تلاش های گسترده با تروریسم مقابله کنند.

شایان ذکر است که در انفجارهای روز گذشته که روزی خونین را برای بغداد رقم زد بیش از ده ها نفر کشته و زخمی شدند.

کد N1246619

وبگردی