آفتاب

رگبار بهاری عشایر تربت حیدریه را گرفتار کرد

رگبار بهاری عشایر تربت حیدریه را گرفتار کرد

تربت حیدریه - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه اعلام کرد: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب عصر چهارشنبه موجب غافل گیری شماری از دامداران عشایر در روستای ییلاقی 'غنچی' این شهرستان شد.

رضا مومن زاده چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هشت خانوار عشایری شامل 40 نفر که با دام های خود در ییلاقات منطقه 'رباط سنگ' به سر می بردند، با توجه به بارش های سیل آسای باران در سیل گرفتار شده بودند که امدادگران این جمعیت به کمک آنان شتافتند.
وی افزود: امدادگران با رهاسازی و انتقال دام عشایر از منطقه سیل گیر، خانواده آنان را نیز در یک منطقه روستایی اسکان داده و 50 تخته پتو و 40 سبد غذایی بین آنان توزیع کردند.
مومن زاده همچنین از کمک به روستاییان منطقه رباط سنگ و رفع آب افتادگی بیش از 20 منزل مسکونی آنان در روستاهای نوری، حشمت آباد، فدر، سریشاب و بکاول خبر داد.
بارش های عصر امروز در تربت حیدریه همچنین موجب آب گرفتگی شماری از منازل مسکونی شهرک ولی عصر (عج) این شهر شده و برای ساعاتی مسیر ارتباطی دانشگاه تربت حیدریه را بست.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تربت حیدریه شمار منازلی را که در شهرک ولی عصر این شهر دچار آب افتادگی منجر به عملیات امداد شده بود را حدود 35 باب عنوان کرد.
مجید مدرس زاده با اشاره به مسدود شدن پل مسیر ورودی دانشگاه تربت حیدریه و بروز مشکلاتی برای تردد دانشجویان، علت بروز این امر را دخل و تصرف هایی ذکر کرد که به دلیل اجرای طرح مسکن مهر و تغییر مسیر راه آب در آن حوالی صورت گرفته است.
علی مخلصی، مدیر ایستگاه آتش نشانی شماره 2 تربت حیدریه نیز با اشاره به کمبود تجهیزات و نیز نیروی امدادرسان در این سازمان گفت: ماموران آتش نشانی با 12 دستگاه پمپ، اقدام به کمک رسانی به مردم و تخلیه آب از منازل کردند که گاه به علت کمبود نیرو ناگزیر از به کارگیری خود اهالی می شدند.
رییس اداره هواشناسی تربت حیدریه میزان بارندگی عصر امروز این شهرستان را 19.6 میلی متر عنوان کرد و گفت: میزان بارندگی این شهرستان در روز گذشته نیز 29 میلی متر بوده است.
محمدطاهر کفاش گفت: سامانه بارش تا روز جمعه این منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و پس از آن از منطقه خارج می شود.
بارش شدید باران و جاری شدن سیل عصر امروز حدود دو ساعت محور مشهد - تربت حیدریه را بست که با تلاش راهداران و با ایجاد محور فرعی، تردد خودروها در این مسیر برقرار شد.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
5132
کد N1246473

وبگردی