آفتاب

تاکید تولیت آستان قدس رضوی بر تشرف آسان جانبازان به حرم مطهر رضوی

تاکید تولیت آستان قدس رضوی بر تشرف آسان جانبازان به حرم مطهر رضوی

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: این نهاد خدمت رسانی به همه زائران به ویژه جانبازان را وظیفه خود می داند لذا ورود این عزیزان به حرم مطهر رضوی را آسان می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در دیدار با جانبازان به مناسبت سالگرد ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) افزود: آستان قدس از هیچ اقدامی برای تسهیل ورود جانبازان به حرم مطهر رضوی و زیارت مطلوب آنان فروگذاری نمی کند.
وی ادامه داد: امروز اهداف ایثار و ایستادگی جانبازان انقلاب اسلامی محقق شده است، به برکت رشادت و مقاومت همراه با بصیرت رزمندگان، جانبازان و شهدای گرانقدر، امروز پیام انقلاب اسلامی در همه نقاط جهان منتشر شده و بصیرت افزایی، جهل زدایی و بیداری اسلامی را به همراه داشته است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: اکنون که پیام امید و نورانیت رزمندگان انقلاب اسلامی همه عالم را فراگرفته، دشمنان به شبهه افکنی روی آورده و وارد عرصه جنگ نرم شده اند.
وی افزود: بیداری از بین رفتنی نیست، امروز که امواج بیداری در جهان گسترده شده ممکن است مستکبران بتوانند با حیله های مختلف حکومت ها را متأثر کنند اما نمی توانند پیام منتشر شده از خون شهدا و ایثار رزمندگان را از بین ببرند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همچنین بصیرت را یکی از ویژگی های بارز شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) توصیف و بیان کرد: انسان با چشم سر می تواند اشیا و اشخاص را تشخیص دهد اما آنچه راه زندگی را به ما می آموزد بصیرت است.
وی ادامه داد: جهل زدایی یکی از نتایج مهم قیام حضرت اباعبدالله (ع) بوده است و جانبازان نیز بصیرت داشتند و از همین روی در امتداد راه امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به فرمان مقتدا و امامشان در جبهه ها حضور یافتند، با سرمایه وجودی شان از ارزشها دفاع کردند و با وجود همه سختی ها دچار سستی نشدند.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین به نقش برجسته همسران، مادران و فرزندان جانبازان اشاره و بیان کرد: خانواده بزرگوار جانبازان عزیز که از آنها پرستاری می کنند و تمام سختی های این مسیر را متحمل می شوند نزد خداوند متعال جایگاه عظیمی دارند.
7489/1858*1613
کد N1246378

وبگردی