آفتاب
فرزند آیت الله جوادی آملی:

بیت مرجعیت بر روی همه مراکز و نهادهای دولتی و غیردولتی باز است

بیت مرجعیت بر روی همه مراکز و نهادهای دولتی و غیردولتی باز است

قم-ایرنا- فرزند ارشد آیت الله جوادی املی از مراجع تقلید در واکنش به فضاسازی برخی رسانه ها مبنی بر عدم پذیرش رئیس بانک ملی توسط این مرجع تقلید گفت: رسانه ها باید شان مرجعیت و افراد را حفظ و مراعات کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی چهارشنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: تقریبا همیشه انواع مراکز علمی، حوزوی، دانشگاهی، دولتی و غیردولتی از آیت الله جوادی آملی وقت می خواهند.
وی ادامه داد: ایشان نیز بر اساس شرایط جسمانی خود و میزان نیازها و فرصت هایی که در اختیار دارند، وقت ملاقات می دهند و این به معنای آن نیست که کسی را راه نمی دهند.
جوادی آملی گفت: درب بیت مرجعیت برای همه نهادها و مراکز باز است، گاهی به دلیل اوضاع و احوال شخصی حضرت استاد از یک طرف و ضرورت های و نیازها از سوی دیگر، ملاقات هایی تنظیم می شود.
وی با اشاره به اینکه عدم انجام برخی ملاقات ها به معنای خاصی نیست، اظهار داشت: فردا پنجشنبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هفته آینده دکتر فرهادی وزیر علوم با آیت الله جوادی آملی دیدار می کنند و از نهادهای دولتی، غیردولتی، حوزوی و دانشگاهی همه می آیند ولی وقت ملاقات ها بسته به حال و شرایط استاد، فرصت های ایشان و نوع نیازها دارد.
وی با اشاره به فضاسازی برخی رسانه ها نیز گفت: رسانه ها باید شان مرجعیت و شان افراد را حفظ و بیشتر مراعات کنند.

*اطلاعیه دفتر آیت الله جوادی آملی
سایت رسمی موسسه اسراء نیز چهارشنبه شب در اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع عموم مردم متدیّن و فهیم می رساند که روزانه بخشهای مختلف جامعه اعم از نهادهای حوزوی، دانشگاهی و همچنین مراکز دولتی و یا مجامع خصوصی تقاضای دیدار و بهره مندی از نظرات آیت الله العظمی جوادی آملی را داشته و دارند.
در این اطلاعیه آمده است: حضرت استاد با توجه به شرایط سلامتی و فرصت محدود و نیز به تناسب نیازهای جامعه در حد بسیار محدود، به این درخواست ها پاسخ مثبت می دهند و این امر در دوران های مختلف به همین منوال بوده است.
ادفترمرجعیت علمی و دینی آیت الله جوادی آملی یادآوری می نماید که اخبار و اطلاعات در مورد برگزاری یا عدم برگزاری دیدارها، جلسات و سخنرانی های حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی و نیز اخبار مربوط به محتوای جلسات و دیدارها و همچنین اخبار دفتر معظم له، فقط از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد اسراء به آدرس news.esra.ir به آگاهی می رسد و تنها اخبار منعکس شده در این سایت مورد تایید می باشد.
در این اطلاعیه امده است: این دفتر ضمن اظهار نگرانی از برخی اقدامات ناصواب رسانه ای که موجب هدم مناسبات و روابط اخلاقی و اجتماعی جامعه اسلامی می گردد، امیدوار است همگان، بویژه اصحاب رسانه، در جهت ایجاد جامعه متعالی که بر مبنای صدق، عدل و رعایت مناسبات صحیح اخلاقی و حقوقی بنا می شود، حرکت نمایند.
برخی سایت ها و پایگاه های خبری مدعی شدند آیت الله جوادی آملی ، روز گذشته عبدالناصر همتی رئیس شورای هماهنگی بانک های کشور و مدیرعامل بانک ملی ایران را به دلیل حرام بودن درآمد بانکها به حضور نپذیرفته است.
همتی روز سه شنبه هفته جاری با تعدادی از علما و مراجع تقلید در قم دیدار کرد.
7401/ 6133/**1565
کد N1246303

وبگردی