آفتاب
وزیر کار:

افزایش منابع تنها راه حل مشکلات نیست/ زیرساخت‌ها باید تغییر کند

افزایش منابع تنها راه حل مشکلات نیست/ زیرساخت‌ها باید تغییر کند

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مردم باید در طرح تحول سلامت بهره مند شوند گفت: ۴ تا ۵ میلیون نفر در کشور با تهدید امنیت غذایی مواجه هستند.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در افتتاحیه ششمین همایش علمی فصلی و چهارمین گردهمایی جامع سالانه انجمن پزشکان عمومی ایران که با حضور جمعی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌های بیمه‌گر در برج میلاد تهران و با رویکرد پزشک خانواده برگزار شد، افزود: راه نجات طرح تحول نظام سلامت را در طب عمومی می‌بینم.

او طرح تحول نظام سلامت را یک پروژه بزرگ اجتماعی دانست و تاکید کرد: از آنجا که هدف اصلی طرح تحول نظام سلامت مردم هستند؛ همه باهم، درکنار ذی‌نفعان، با مدارایی بزرگ و با درکنار هم قرار گرفتن، اصلاحاتی در آن اعمال می‌کنیم و با حمایت از یکدیگر این امر را نیز با موفقیت به پیش می‌بریم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حدود ۱۱ میلیون نفر در طرح تحول نظام سلامت بیمه شدند و هزینه‌های بیمارستانی و سرپایی، هزینه‌های ناشی از کاهش پرداخت از جیب مردم، طرح تمام وقت پزشکان، اصلاح تعرفه‌ها و... بدون آماده‌سازی زیرساخت‌های آن پرداخت شد که نیازداریم در این راه آرام آرام به سمت اصلاح زیرساخت‌ها حرکت کنیم.

او گفت: افزایش منابع تنها راه حل مشکلات موجود نیست و باید زیرساخت‌ها تغییر کنند بنابراین باید به دنبال منابع پایدار باشیم تا کسری‌ها دربخش بیمه سلامت حل شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در طرح پزشک خانواده حتی یک ریال بودجه دریافت نکردیم و در برابر مقاومت‌هایی که برای اجرای این طرح وجود داشت، باز هم ایستادیم و معتقدم اولین و محکم‌ترین راهبرد در طرح تحول نظام سلامت طب عمومی و پزشک خانواده است.

ربیعی اظهار امیدواری کرد که نتیجه این همایش سه روزه نظریه‌پردازی، کمک به سیاستگذاری، سیاست‌سازی و ایفای نقش پررنگ‌تر انجمن‌های علمی و تخصصی درحل مشکلات طرح تحول نظام سلامت باشد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مشکلات طرح تحول سلامت گفت: باید راهکار لازم را برای رفع مشکلات به دست آوریم و این امر با گفت‌و‌گو حاصل می‌شود.

 ربیعی با اشاره به برنامه حمایت غذایی برای جلوگیری از سوءتغذیه افراد کم درآمد گفت: براساس آمار، حدود ۴ تا پنج میلیون نفر در کشور با تهدید امنیت غذایی مواجه هستند و تمام تلاش ما درطرح تحول نظام سلامت براین است که این افراد را ازافتادن در دام فقر بر اثر هزینه‌های کمرشکن بیماری نجات دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در ابتدای طرح تحول سلامت به نظر می‌رسید ۵ تا ۶ میلیون نفراصلا دفترچه بیمه‌ای نداشته باشند، گفت: اما این رقم پس از اجرای طرح به حدود ۱۱ میلیون نفر رسید.

وی به برنامه‌های حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه‌های امنیت غذایی، امنیت روانی، فقر آموزشی و... به عنوان نظام رفاهی منسجم اشاره و تصریح کرد: بدون کمک شما ما در این زمینه‌ها به موفقیت نمی‌رسیدیم. شما پزشکان عمومی توانایی‌های بسیاری دارید و باید به کمک ما بیایید و برای به دست آوردن موفقیت ملی و خیر بزرگ باید در کنار یکدیگر قرار بگیریم و با مشارکت شما، مردم، دولت و جامعه مدنی می‌توان طرح تحول نظام سلامت را به سرانجامی خوش برساند. در طرح تحول نظام سلامت همگان و به ویژه مردم باید بهره‌مند شوند.

کد N1245946

وبگردی