آفتاب

تشریح حادثه ضرب و شتم یک دانش‌آموز در شوش/معلم آموزش ضمن خدمت ندیده بود

تشریح حادثه ضرب و شتم یک دانش‌آموز در شوش/معلم آموزش ضمن خدمت ندیده بود

ایلنا: مسئول دفتر بازرسی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان شوش گفت: متأسفانه کلیپ پخش‌شده در فضای مجازی که مربوط به تنبیه خشن یک دانش‌آموز توسط معلم است، صحت دارد.

عباس دیناروند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: بنا به گفته این معلم، دانش‌آموز مذکور مرتکب بی‌انضباطی شده بود که معلم کنترل خود را برای لحظه‌ای از دست داده و اقدام به تنبیه وی می‌کند.

دیناروند ادامه داد: اقدامات انضباطی با معلم خاطی از جمله توبیخ با درج در پرونده و همچنین ارائه‌ پرونده به هیات تخلفات استان در دست اقدام است.

مسئول دفتر بازرسی آموزش‌وپرورش شوش ادامه داد: معلم مذکور، از نیروهای سابق اداره پست بوده که توسط وزارت آموزش‌وپرورش با انتقال وی به دلیل داشتن مدرک لیسانس ادبیات موافقت شده و از چندماه پیش بنابه دستور وزارت متبوع، در این شغل شریف مشغول به کار شده است.

دیناروند با انتقاد از این شیوه‌ وزارت آموزش‌وپرورش گفت: چطور امکان دارد فردی بدون گذراندن دوره‌های تربیت‌ معلم و آموزش ضمن خدمت، به‌ عنوان معلم در کلاس درس حاضر شود؟

وی در خصوص واکنش خانواده دانش‌آموز تنبیه شده گفت: خوشبختانه توسط مدیر مدرسه و جمعی از همکاران، از دانش‌آموز و خانواده وی دلجویی به عمل آمد و آنان نیز اعلام کردند که هرچند از تنبیه فرزندشان ناراحت هستند، ولی به احترام و حرمت جایگاه معلم، هیچ‌گونه شکایتی از این معلم خاطی ندارند.

کد N1245765

وبگردی