آفتاب

صحبت درباره وزن‌کشی جریان‌های سیاسی مجلس دهم زود است

صحبت درباره وزن‌کشی جریان‌های سیاسی مجلس دهم زود است

عضو هیات‌رئیسه مجلس نهم گفت: در جلسه روز شنبه اصولگرایان احساس می‌کردم برخی از دوستانی که در جلسه حضور داشتند، در دقیقه ۹۰ تصمیم گرفته‌اند که به کدام جلسه بیایند و برداشتم این بود که تا روز قبل هم نمی‌دانستند که چگونه عمل کنند.

علیرضا منادی‌سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به مجموع تعداد اعلام‌ شده درخصوص حاضران در جلسه‌های همزمان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان، گفت: احتمال دارد برخی از نمایندگان در هر دو جلسه حضور یابند با این حساب، چندان نمی‌توان روی این اعداد حساب کرد. 

عضو هیات‌رئیسه مجلس نهم یادآور شد: با این حال، براساس همین آمار و ارقام می‌توان گفت که تکلیف رئیس و هیات‌رئیسه تاحدودی مشخص شده است. 

او گفت: باتوجه به این‌که بیش از ۸۰ نفر از منتخبان جدید به‌صورت مستقل وارد مجلس شده‌اند، نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد که وزن کدام گروه بیشتر است اما به نظر بنده، تعداد مستقلان متمایل به اصولگرایان اندکی بیش از مستقلانی است که تمایل دارند به فراکسیون اصلاح‌طلبان بپیوندند. 

نماینده اصولگرای مردم تبریز در مجلس نهم با تاکید بر این‌که رای نمایندگان هر لحظه تغییر می‌کند، گفت: در جلسه روز شنبه اصولگرایان احساس می‌کردم برخی از دوستانی که در جلسه حضور داشتند، در دقیقه ۹۰ تصمیم گرفته‌اند که به کدام جلسه بیایند و برداشتم این بود که تا روز قبل هم نمی‌دانستند که چگونه عمل کنند. 

منادی‌سفیدان در پاسخ به این سوال که رئیس مجلس دهم چه کسی خواهدبود، خاطرنشان کرد: الله اعلم! اما ظاهر امر نشان از این دارد که آقای لاریجانی شانس بیشتری دارند. چراکه غیر از اصولگرایانِ حامی لاریجانی، حتی برخی از دوستانی که در «لیست امید» بودند نیز نظرشان روی لاریجانی است.

کد N1244892

وبگردی