آفتاب
سفير وين در تهران:

كاوش هاي تاريخي زمينه مناسبي براي همكاري هاي ايران و اتريش است

كاوش هاي تاريخي زمينه مناسبي براي همكاري هاي ايران و اتريش است

ايلام-ايرنا - سفير وين در تهران گفت : انجام كاوش هاي تاريخي و امور مربوط به گردشگري از موارد و زمينه هاي مناسب براي همكاري مشترك دو كشور جمهوري اسلامي ايران و اتريش محسوب مي شود.

به گزارش ايرنا، فريدريش اشتيفت روز سه شنبه در جريان بازديد از شهر تاريخي سيمره در شهرستان دره شهر اظهار كرد: جايگاه اتريش در صنعت گردشگري و متنوع و غناي جاذبه هاي گردشگري ايران زمينه مناسب و بالقوه را براي همكاري مشترك دو كشور در حوزه صنعت گردشگري مهيا كرده است.
وي با ذكر اينكه بخش عمده درآمد و اشتغال اتريش به عنوان يك كشور گردشگر محور از محل صنعت گردشگري تامين مي شود از آمادگي كشورش براي تاسيس و راه اندازي مدارس گردشگري در ايران خبر داد.
اشتيفت كه دومين روز سفر خود به استان ايلام را به بازديد محوطه هاي تاريخي استان ايلام و شهرستان دره شهر اختصاص داده است همچنين از امادگي اتريش براي انجام همكاري در حوزه كاوش هاي تاريخي خبر داد.
اشتيفت تصريح كرد: اتريش علاقه مند به سرمايه گذاري در حوزه گردشگري جمهوري اسلامي ايران و همچنين استان ايلام است.
سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان كرد:يك تفاهم نامه در زمينه همكاري هاي حوزه گردشگري تدوين و اماده امضا است كه در آن استان ايلام به صورت ويژه ديده خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به فرهنگ اصيل و تاريخي موسيقيايي در ايران از اتريش نيز به عنوان يكي از مهدها و مراكز موسيقي دنيا نام برد و اشتراك هاي فرهنگي دو ملت ايران و اتريش را برجسته عنوان كرد.
سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: استان ايلام با قابليت هاي بكر و ويژه مي تواند به سمت توسعه و پيشرفت قدم بردارد و تمايل داريم ارتباطات افزايش يابد و اين ديدارها ادامه داشته باشد.
سفير اتريش به منظور آشنايي با ظرفيت هاي سرمايه گذاري ايلام در حوزه هاي منابع نفت و گاز، كشاورزي، گردشگري و كشاورزي روز دوشنبه وارد اين استان شد.
ديدار با استاندار، نشست با فعالان بخش خصوصي، اقتصادي و فرصت هاي سرمايه گذاري، بازديد از سد و نيروگاه سيمره، قلعه والي و شهر تاريخي سيمره از جمله برنامه هاي ديروز و امروز فردريش اشتيفت در استان ايلام بوده است.
سفير اتريش صبح سه شنبه براي آشنايي با ظرفيت هاي كشاورزي، گردشگري و تاريخي شهرستان هاي بدره و دره شهر در شرق استان ايلام به اين مناطق سفر كرد و شهر تاريخي سيمره، موزه باستان شناسي دره شهر و قلعه ميرغلام بازديد كرد.
استان ايلام در غرب كشور با گستره 20 هزار كيلومتر مربع و 430 كيلومتر مرز مشترك با كشور عراق از حيث منابع نفت و گاز در جايگاه دومين و سوم كشور قرار دارد.
اين استان همچنين داراي 350 هزار هكتار زمين كشاورزي مرغوب و يك ميليون و 200 هزار هكتار جنگل و مرتع است كه بهره برداري از اين ظرفيت ها به منظور توسعه و برون رفت ايلام از محروميت نيازمند جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي است.
/6034/6032 /
کد N1244293

وبگردی