آفتاب
رئیس جمهور در جلسه سرمایه گذاری و توسعه:

زیر سوال بردن امنیت سرمایه گذاری برخلاف امنیت ملی است

زیر سوال بردن امنیت سرمایه گذاری برخلاف امنیت ملی است

رئیس جمهور گفت: اگر کسی بخواهد امنیت سرمایه گذاری را زیر سئوال ببرد انگار امنیت ملی را زیر سئوال برده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی عصر سه شنبه در همایش سرمایه گذاری و توسعه روحانی گفت: بسیار خوشحالم که این فرصت پیش آمد تا در استان کرمان در خدمت کارآفرینان باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته سال دشواری بود که از آن سال عبور کردیم ، سالی که از یک طرف کاهش قیمت نفت به ما فشار آورده بود و از یک طرف برای اجرایی شدن و تصویب برجام مقداری بیش از زمانی که برای آن پیش بینی می شد طولانی شد و موانع فراوانی توسط مخالفین این برنامه ایجاد شد که از این مشکلات به حول و قوه ی الهی توانستیم عبور کنیم.

وی ادامه داد: به نظر بنده مجموعه شرایط کشور با انتخابات مجلس شورای اسلامی شرایط مناسبی را پیش روی ما قرار داده است.

روحانی عنوان کرد: شرایط کنونی کشور مانند بیابان خشکی در انتظار آب است که یک چشمه جوشان پیش روی ما جوشیدن گرفت و باید از این چشمه به درستی و خوبی استفاده شود.

وی ادامه داد: بخش غیردولتی بر مبنای محاسبه تلاش، کار و زمان حرکت می کند و سرمایه را به جایی می برد که سود و اطمینان و امنیت لازم را احساس می کند.

روحانی با اشاره به اینکه دولت موظف است امنیت اقتصادی را در کنار امنیت اجتماعی به وجود آورد، افزود: باید از لحاظ اقتصادی هم امنیت اقتصادی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اختلاف سلیقه و فکر در تمامی رده ها چه انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه قوای سه گانه وجود دارد، گفت: هر چه قوای سه گانه هم سو و هم فکرتر بوده و اهداف مشترکی نسبت به مسائل منطقه ای، جهانی و داخلی داشته باشند مسیر رسیدن به اهداف راحت تر می شود.

قطع ارتباط با دنیا کار را برای سرمایه گذاران دشوار می کند

رئیس جمهور عنوان کرد: فکر می کنم در این مدت بیش از دو سال که از دولت یازدهم گذشته است تلاش هایی که برای ایجاد امنیت و ثبات داشتیم قابل قبول بوده است و هیچ وقت نخواستیم کاری کنیم که برای مردم اعجاب انگیز باشد؛ چرا که در اقتصاد کشور انگشت به دهان کردن معنا ندارد و باید کارهای اقتصادی قابل فهم و پیش بینی باشد چرا که اگر قابل پیش بینی نباشد سرمایه گذاری سخت خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش دولت بر این بوده است که این ثبات را به وجود آورد تا مردم صبح که پا می شوند با شگفتی ها مواجه نشوند بلکه با یک برنامه ی عالی مواجه شوند و سرمایه گذار هم تکلیف خود را بداند که در چه زمینه و چگونه سرمایه گذاری کند.

روحانی تصریح کرد: اگر ارتباط با دنیا تسهیل نشود و ارتباطات اقتصادی به وجود نیاید کار برای سرمایه گذار سخت خواهد شد و تنها می تواند به سرمایه گذاری در داخل فکر کند.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما این بوده است که معضلی که برای ارتباطات وجود داشته است را حل و فسخ کنیم و درست کردن این ارتباطات با دنیا بسیار سخت و زمان بر و نیازمند همفکری بود، اما خراب ساختن ارتباطات با دنیا یک ثانیه بیشتر زمان نخواهد برد.

تغییر جایگاه ایران در جامعه جهانی

رئیس جمهور ادامه داد: در این زمان کار بزرگی صورت گرفته است و افکار عمومی و نظر جهان نسبت به ایران امروز متفاوت است و اعتماد نسبت به آینده و امروز ایران از سه سال قبل بیشتر شده و همه تلاش در این بوده است که این اعتماد به وجود بیاید.

وی عنوان کرد: این اعتماد کمک می کند تا علاقمندان به استفاده از فضای اقتصادی در ایران چه در داخل و چه در خارج از کشور از این فرصت استفاده کرده و برای محقق شدن این امر باید همه چیز به صورت شفاف و روشن باشد و شیوه سرمایه گذاری و آینده آن معلوم باشد.

روحانی افزود: مجموعه کارهای صورت گرفته شرایط را آماده تر کرده است و اگر به اردیبهشت سال قبل که بحث برجام نبود نگاه کنیم در شرایطی کاملا متفاوت با آن زمان قرار داریم؛ امروز اعتماد بیشتر شده و این پیشرفت بسیار خوبی است و برنامه دولت و سبک دولت کاملا معلوم است که بر چه مبنایی حرکت می کند.

نگاه دولت به بخش خصوصی رقابتی نیست

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر دولت خود را رقیب بخش خصوصی بداند هیچ وقت مشکلات حل نخواهد شد و اگر همگام با بخش خصوصی پیش برود مسائل به خوبی حل و فصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه نگاه دولت به بخش خصوصی رقابتی نیست، افزود: برای اینکه تحولی بزرگ را ایجاد کنیم باید به مسائلی چون آب که موضوع مهمی است نگاه ویژه ای داشته باشیم.

روحانی عنوان کرد: بیشترین سرمایه گذاری در زمینه آب در دولت یازدهم صورت گرفته و ان شاءالله در این زمینه با تحولات بزرگتری نیز روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه چطور می توان مشکل آب را حل کرد گفت: حل مشکل آب کار بسیار بزرگی است که دولت به تنهایی نمی تواند آن را حل کند بلکه باید کاری کرد تا اعتماد بخش خصوصی جذب شده و وارد عمل شود.

رئیس جمهور فناوری و برنامه ریزی را لازمه فعالیت بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: آنچه دولت بر عهده خود می بیند این است که در بخش دولتی به وظایف خود عمل کرده و در بخش خصوصی نیز وارد عمل شویم.

وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد امنیت سرمایه گذاری را زیر سئوال ببرد انگار امنیت ملی را زیر سئوال برده است، افزود: همه باید توجه کنیم که با برنامه ریزی درست و واحد و فناوری و همچنین با کار در دنیا سرمایه را جذب و سرمایه گذاری کنیم.

روحانی عنوان کرد: انشاءالله با شرایطی که در بخش کلان انجام می گیرد و امنیت خوبی که در کل کشور ایران وجود دارد و استعداد زیادی که در خاک ما در زمینه کشاورزی وجود دارد و با تمام شرایطی که برای ما فراهم است بتوانیم یک شرایط خوب را برای کشور و استان کرمان فراهم آوریم.

وی گفت: ان شاءالله بخش بانک ها هم بتوانند فعال تر عمل کنند و دست به دست هم دهیم شرایط را برای تحول خوب اقتصادی کل کشور و استان پهناور کرمان فراهم کنیم.
کد N1244278

وبگردی