آفتاب

ممانعت شهردای از ورود کارگران به محل کار خود

ممانعت شهردای از ورود کارگران به محل کار خود

ایلنا: قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان گفت: ماموران شهرداری شب گذشته زمانی که کسی در فروشگاه حضور نداشته است بلوک بزرگی جلوی در آن گذاشته‌اند و در حال حاضر مانع ورود کارگران به این فروشگاه شده‌اند.

محمد علی شریفی قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا از پلمپ فروشگاه امکان واقع در چهاردانگه خبر داد و گفت: ما در سال ۸۵ قطعه زمینی در منطقه چهار دانگه داشتیم که با توافق ضمنی مسولان شهرداری و با وساطت وزارت کار، زمین را به صورت فروشگاه برای کارگران آن منطقه ایجاد کردیم.

قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان افزود: در سال ۸۶ در پروژه تعریض جاده ساوه شهردار منطقه با ما جلسه‌ای گذاشت و با این امر موافقت کرد که ما تقریبا ۵۰۰ متر ساختمان را عقب نشینی دهیم و در مقابل ۷۰۰ متر فروشگاه ایجاد کنیم در جلو و در باقیمانده زمین و بعد برای این ۷۰۰ متر و سایر مستهلکاتی که ما از قبل در این مکان داشتیم که شامل ۲هزار متر انبار و... بود به ما پایان کار بدهند و ما نیز این کار را انجام دادیم.

شریفی اظهار کرد: بعد از عملیات عقب نشینی، ‌از طرف شهرداری با ما تماس گرفتند و در خواست کردند در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری حضور پیدا کنیم و با وجود اینکه ما کار غیر قانونی انجام نداده بودیم و هر کاری انجام شده بود با موافقت شهرداری بود ولی مسولان شهرداری گفتند این کمیسیون تنها به منظور مستند سازی تشکیل می‌شود.

وی افزود: وقتی مسئولین شهرداری اعلام می‌کردند کمیسیون ماده ۱۰۰ تنها به منظور مستند سازی تشکیل جلسه می‌دهد بنابراین ما به رای کمیسیون اعتراض نکردیم و رای کمیسیون مبنی بر اینکه اتحادیه امکان مثلا ۲۵۰ ملیون تومان به شهرداری بدهکار است و زمین هم ۲۵۰ ملیون تومان ارزش دارد صادر شد و به گفته مسئولان شهرداری پایاپای و مستند سازی شد.

قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان گفت: متاسفانه در ‌‌نهایت تعجب، شهرداری علی رغم گفته‌های خود پای این رای‌ها ایستادند و در حالی که ما مواقفت ضمنی با شهرداری داشتیم و حتی شهرداری اجازه داده بود که ما جلوی آن تاسیسات موجود ۷۰۰ متر فروشگاه بسازیم ولی تمام توافقات را زیر پا گذاشت.

وی ادامه داد: چندین سال است که ما با شهرداری مذاکره می‌کنیم و بحث‌های خود را مطرح می‌کنیم ولی همیشه تصمیم گیری را موکول می‌کنند به جلسه با شهردار و تا کنون ۴ شهردار عوض شده و به هیچ وجه به صحبت‌های ما توجهی نشده است.

وی افزود: در ‌‌نهایت ما به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ایم و اعلام کرده‌ایم که همه عملیات‌های ما با هماهنگی شهرداری بوده است و دیوان را در جریان تهدیداتی که از سوی شهرداری مبنی بر خراب کردن بنای فروشگاه می‌شد قرار دادیم و دیوان عدالت اداری در ‌‌نهایت دستور توقف داد.

قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان اظهار کرد: دیشب ساعت ۱۱ شب که کسی در مکان نبوده است جلوی انبار قبلی ما با جرثقیل و مامور چند بلوک گذاشته‌اند و جلوی کار ما را گرفته‌اند.

وی افزود: مساله این است که ما این اتحادیه را راه اندازی کردیم و راجع به همه صحبت‌هایی که می‌کنیم مدرک ارائه خواهیم کرد که شامل موافقت نامه شهرداری بوده که کتبا گرفته شده است و حتی کمیسیون ماده ۱۰۰ که برای مستند سازی برگزار شده و جلسات با شهرداری نیز مدارکش موجود است.

کد N1243210

وبگردی