آفتاب
امیر مهران در گفتگو با مهر:

انیمیشن «آسمان قرمز» را می‌سازم/ طراحی جلوه‌های بصری «کوپال»

انیمیشن «آسمان قرمز» را می‌سازم/ طراحی جلوه‌های بصری «کوپال»

امیر مهران، کارگردان انیمیشن و طراح جلوه‌های بصری مشغول پیش تولید انیمیشن «آسمان قرمز» است.

امیر مهران درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود در حوزه سینما و انیمیشن به خبرنگار مهر گفت: هم‌اکنون مشغول پیش‌تولید انیمیشنی با عنوان «آسمان قرمز» هستم. این اثر در صورت ساخت، ششمین انیمیشن در کارنامه‌ای حرفه‌ای من خواهد بود.

وی افزود: «آسمان قرمز» داستان پدر و دختری را روایت می‌کند که در اطراف محل زندگی آنها جنگی در جریان است که ضمن وارد آوردن آسیب‌هایی به روح و روان آنها بر زندگی و ارتباط آن دو نیز تاثیر می‌گذارد. تهیه کنندگی این انیمیشن نیز بر عهده خودم است، اما هنوز سرمایه‌گذار برای آن پیدا نکرده‌ام.

مهران در ادامه به طراحی جلوه‌های بصری یک فیلم سینمایی نیز اشاره کرد: همچنین در این روزها مشغول کارهای پایانی طراحی جلوه‌های بصری نخستین فیلم بلند کاظم ملایی به نام «کوپال» هستم. این فیلم در شهر سبزوار فیلمبرداری شده و بازیگرانی چون لوون هفتوان، نازنین فراهانی و پوریا رحیمی سام در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلمساز و طراح جلوه‌های ویژه بصری در پایان گفت: همچنین تیتراژ دو فیلم «ماحی» به کارگردانی داود خیام و «جاودانگی» به کارگردانی مهدی فردقادری نیز از ساخته‌های من است. این دو فیلم نیز که نخستین اثر بلند سینمایی در کارنامه حرفه‌ای سازندگانشان به حساب می‌آیند، در مراحل پس از تولید هستند.

امیر مهران فعالیت در حوزه سینما و انیمیشن را از سال ۷۷ آغاز کرد. وی به‌جز ساخت انیمیشن و فیلم کوتاه به عنوان فیلمبردار، تدوینگر، منشی صحنه و عکاس نیز در چند پروژه سینمایی و مجموعه تلویزیونی همکاری داشته است.

«مسیر سرد خون»، «زمان پایان»، «یک جهت»، «موج‌های گمشده» و «شهر خاموش» نام دیگر انیمیشن‌های ساخته شده به کارگردانی مهران است. این کارگردان در سال ۱۳۸۸ سیمرغ بلورین بهترین فیلم انیمیشن را از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای ساخت انیمیشن «شهر خاموش» به خود اختصاص داد.

کد N1243064

وبگردی